MS Windows
briani 27239
Hvordan gør man dette:Sletning af Temp.Int~
Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 20-05-02 16:37

Hej Ng.
Jeg har sat flg. ind i min Autoexec.bat :
@DelTree /Y C:\WINDOWS\Temp
@MD C:\WINDOWS\Temp
@DelTree/Y C:\Temp
@MD C:\Temp
@DelTree /Y C:\WINDOWS\Temporary Internet Files
@MD C:\WINDOWS\Temporary Internet Files

De to første "kommandoer" fungerer men det sidste med at slette mappen
Temporary Internet files og gendanne den ,virker ikke.Den skriver :
For mange parametre.
Hvordan kan jeg få den til at slette mappen/indhold ved hver opstart.
Jeg bruger Win98SE DK.

--
Mvh Tommy
Næstformand SantaClan

Fra : Madsen

Dato : 20-05-02 16:52

[SANTA]-MuffDiver skrev:

[Temp-mappen]

> Hvordan kan jeg få den til at slette mappen/indhold ved hver opstart.
> Jeg bruger Win98SE DK.

Meget dum idé. Hvad vil du gøre når du installerer et program som
placerer filer i temp-mappen og derefter beder dig om at genstarte?
Filerne i temp-mappen skal bruges ved genstart af Windows, men da du
sletter dem ved hver opstart vil programmet ikke blive installeret
korrekt.

Madsen.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 20-05-02 17:04

Du behøver ikke lave dir'et det sker automatisk !
når du starter windows
Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Andersson

Dato : 20-05-02 17:17

Du kan da stille IE til at tømme Temporary Internet Files hver gang du
forlader IE

Hilsen

Andy

Fra : Gevaldi

Dato : 20-05-02 17:37

[SANTA]-MuffDiver har forfattet følgende:

> Hej Ng.
> Jeg har sat flg. ind i min Autoexec.bat :
> [...]

Hvofor gøre det så besværligt, du kan nøjes
med nedenstående, men det betinger at
du også har følgende 2 linier:

SET TEMP=C:\TEMP
SET TMP=C:\TEMP

C:\WINDOWS\COMMAND\DELTREE /y c:\temp\*.tmp
C:\WINDOWS\COMMAND\DELTREE /y c:\windows\cookies\*.txt

(Hvis du vil have slettet alle filer i Temp,
så skal du bruge *.*)

Så får du også tømt cookies biblioteket.

Du kan så undlade linierne vedr.
C:\WINDOWS\TEMP, da dine temp filer
altid vil bruge C:\TEMP

Dine Temporary Internet Files fjerner du
ved at gå i Internet indstillinger\Avanceret
og sætte flueben ved Tøm ved nedlukning.

--
/Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.
Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 21-05-02 10:01

>Jeg har sat flg. ind i min Autoexec.bat :
>@DelTree /Y C:\WINDOWS\Temp
Dooohhh
Vil i nu tage og LÆSE hvad den kære Madsen skriver!!! Han er en klog
mand

Personligt syntes jeg ikke at i skal rode med deltree i autoexec.bat
JO hvis du ved hvad du gør, og det er der mange der ikke ved!!!

Grunden er hvis du installeret et program, og installationen kræver
genstart, så gemmer installationen TEMP filer i TEMP MAPPEN, du har
lige FU#K UP din installation af programmet

Gør fx. som mig jeg har lavet en OPSTARTSMENU hvor:
1. Windowsstart venter 5 sec.
2. Windowsstart m/scandisk
3. Cleanup her kalder jeg en anden fil "CLEANUP.BAT" hvor deltree på
temp, internet files cookies hvad man nu ønsker at slette.
4. DOS m/cd

På den måde undgår du problemer med slettet installationsfiler i temp
mappen.

Fra autoexec.bat med OPSTARTSMENU

CLEANUP.BAT kunne se sådan ud
@ECHO OFF
DELTREE /Y C:WINDOWS\Temp
DELTREE /Y C:WINDOWS\Tempor~1
rem osv
C:\REBOOT /C
EOF
Med reboot tilsidst genstarter computeren og går ind i WINDOWS
Et hårdt arbejde er overstået automatisk

Andre gode ideer/ændringsforslag er yderst velkommen

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-05-02 21:26

Tue, 21 May 2002 11:00:40 +0200, IzNoGoUd <iznogoud@iznogoud.dk>
wrote:

>Dooohhh
>Vil i nu tage og LÆSE hvad den kære Madsen skriver!!! Han er en klog
>mand

Så sandt! Kør den i stedet som bat-fil engalng imellem, fra windåzen.
eller bedre: Hent det lille gratis tempFree på

http://homepage.powerup.com.au/~marver/home2000/18/tempfree.htm

hilsen pl

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-05-02 14:56

> @DelTree /Y C:\WINDOWS\Temporary Internet Files

Skal være:
@DelTree /Y "C:\WINDOWS\Temporary Internet Files"
(Bemærk gåseøjnene. De _er_ nødvendige ved lange filnavne indeholdende
mellemrum.)

> @MD C:\WINDOWS\Temporary Internet Files

Skal så ligeledes være:
@MD "C:\WINDOWS\Temporary Internet Files"

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Madsen

Dato : 21-05-02 15:46

IzNoGoUd skrev:

> Andre gode ideer/ændringsforslag er yderst velkommen

Tak for rosen ;)

Muligvis er jeg kedelig og gammeldags, men hvorfor ikke bare lave en
lille bat-fil som sletter alt i temp-mappen ved et enkelt museklik?
Den bat-fil kunne man så evt. placere på skrivebordet så der er let
adgang til den. Jeg ved at visse temp-filer ikke lader sig slette imens
Windows kører, men det er der en årsag til. Det er fordi et kørende
program bruger filen og hvorfor så overhovedet spilde tid og kræfter på
at slette den? Den bliver alligevel oprettet i samme sekund man starter
programmet igen.

Madsen.