Klapvogn - hvad skal man gå efter?
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 20-05-02 15:57

Hvad skal man gå efter, når man skal købe klapvogn? Jeg kan ikke finde nogle
nyere tests, så er der ikke nogle, der kan dele ud af deres erfaringer?

Hej fra Lisa

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-02 16:08

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> skrev:

> Hvad skal man gå efter, når man skal købe klapvogn? Jeg kan
> ikke finde nogle nyere tests, så er der ikke nogle, der kan
> dele ud af deres erfaringer?

Vi har i knap et år haft en almindelig paraplyklapvogn til 500kr.
Den har klaret en tur til Østrig og daglige korte ture i al slags
vejr. Der er ikke plads til voldsomt meget bagage, men den er til
gengæld let at pakke op og ned - og let at få plads til. Vores
dreng sidder fint i den endnu - ryglænet kan lægges ned, så det er
muligt for ham at sove i den - ikke en perfekt sovestilling, men
bestemt brugbar. Der er en maksvægt på 15 kg, så den kan ikke
bruges så længe som nogle af de større modeller - men de koster
også en hel del mere.

Det er ikke sikkert at vognen kan klare det næste barn - selvom den
stadig kører fint kan man godt mærke - og høre - at den ikke
længere er ny. Men jeg synes i hvert fald at de penge vi gav for
den er givet godt ud. Endelig kan jeg nævne at vores dreng også er
meget glad for selv at skubbe klapvognen - han kan lige netop se
over ryglænet når han går bagved, og han er *så* stolt når han får
lov til at køre.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : www.Tjekmig.dk

Dato : 20-05-02 17:26

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man gå efter, når man skal købe klapvogn? Jeg kan ikke finde
nogle
> nyere tests, så er der ikke nogle, der kan dele ud af deres erfaringer?
>
> Hej fra Lisa

Vi har altid skaffet klapvogn med kaleche, regnslag og kørepose. De koster
fra 1600 kr. og op. Den kan bruges fra barnet er helt lille, og kan holde i
flere år. Den første vi havde var en BRIO og den holdt til 2 børn. Jeg er
ikke så meget inde i mærkerne mere, men der er sikkert andre herinde, som
har forstand på det. Jeg tror de ekstra penge, er godt givet ud, i forhold
til 500 kr. modellerne. Du får meget mere kvalitet for pengene. Men det
kommer jo igen på, hvor meget i skal bruge den.

MVH. www.tjekmig.dk Cia

Fra : Milea

Dato : 20-05-02 21:43

> [...]
nogle
> nyere tests, så er der ikke nogle, der kan dele ud af deres erfaringer?

Hej Lisa

Til min den 1ste, købte jeg en brugt Brio til 1200 kr.
Jeg gik efter: kaleche ( aftagelig ), gode og stabile hjul, IKKE
dobbelthjul, samt at den var indstillelig i ryglæn.
Da jeg købte den, havde den været brugt til 2 børn, og jeg bruger den nu til
mit 3. barn. Den er stadig flot at se på, måske fordi alt betræk kan vaskes.

Må lige sige, den kan _endda_ tåle, at der sidder 2 børn i den.
Jeg har aldrig fortrudt dette købt, et af de bedste jeg har gjort

Mvh. Milea

Fra : Soren Pedersen

Dato : 21-05-02 16:29

Pas på med for små hjul (De er et helvede i grus og sand).
Måske kan du være heldig ved brugtkøb, men ved nykøb gælder den sædvanlige:
"Den der køber dyrt græder éen gang, men den der køber billigt græder mange
gange". (Siger en far der købte en Condor barnevogn (som er "lige så god"
som de dyre......hold kæft hvor er de dyre ringe!! )

Mvh
/Søren

Fra : Ida Nielsen

Dato : 21-05-02 17:09

Vi købte i sin tid en Emaljunga Cornetto - og har været rinelig glade for
den - men kadancen er desværre for kort. Den købte vi fra ny af.
Der ud over købte vi en brugt paraply af mærket chicco hvor ryggen kunne
lægges helt ned - den har vi også været glade for.
Min erfaring er at skal man gå langt er Emaljungaen klart at foretrække.
Venlig hilsen
Ida

Fra : Nyberg

Dato : 21-05-02 17:28

Lisa Terpe Woods <terpe@fdfmosede.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce90ea9$0$18613$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad skal man gå efter, når man skal købe klapvogn? Jeg kan ikke finde
nogle
> nyere tests, så er der ikke nogle, der kan dele ud af deres erfaringer?
>
> Hej fra Lisa

Hej
Vi har en Simo Bertini klapvogn, den har luft hjul, og kan dreje på alle 4
hjul, den har vi været smadder glad for, den har et liggemål på 92, og vores
søn på 2 ½ år kan stadig ligge i den sove hvis vi er ude.
Den har været med mange steder bla. i Frankrig på skiferie og den er klaret
at køre både i sne og bjerge.

Hej fra
Malou

Fra : golden

Dato : 25-05-02 20:46

Hej Lisa.
Mht. klapvogne gik jeg både efter pris, kvalitet og hvilket land der havde
produceret klapvognen. Det lyder måske lidt absurd, men min erfaring efter
to børn og to mødregrupper med mange af disse diskussioner var at valgte man
en Nordisk produceret klapvogn, fik man både en vogn, der var
sikkerhedsmæssigt forsvarligt (fingre i klemme og kroge til
fastsændingssele) samt en vogn der kunne holde til det regnfulde våde vejr i
Danmark.
Efter nogen søgen og afprøvning af både Brio, Skandia osv. er jeg absolut
mest glad for den finske kombivogn Ora. Den kan både fungere som barnevogn
(kan købes med lift) og som klapvogn. Ligger i prislejet ca. 3200 kr. Den
har samme køreegeneskaber som en barnevogn, hvis man køber den med de store
hjul, kan klappes fuldstændigt sammen så den kan passe ind i selv mindre
bagagerum, ruster ikke, er regntæt og er varm om vinteren, hvis man lige
lægger et lammeskind ind i det. eneste ulempe er at indkøbskurven sidder
fast med små gummidippedutter, der forsvinder, så der skal man fastgøre den
med andre "dimmere" samt at de plastickroge der er på håndtaget, der skal
fastholde pusletaske eller indkøbsnet knækker. Men det har nu ikke generet
voldsomt.

Hej fra Charlotte