AOTC - Soundtrack
Fra : Bo Kristensen

Dato : 20-05-02 15:10

Er jeg den eneste der synes at udover at AOTC er en rigtig god SW-film, hvis
ikke den bedste, at soundtracket er fænomonalt?

Vi havde "Dual of the Fates" i TPM, men jeg synes at John Williams med dette
soundtrack klart har overgået sig selv, mht. Star Wars, ikke alene er der
mange genre i soundtracket, men de passer fantastisk ind i filmen, især The
Chase Through Coruscant, passer perfekt til stemningen i filmen på det
tidspunkt, ja selv love-temaet, der er lidt akavet i filmen, hvor John
Williams musik tilgengæld rigtig god....

Just my 2 cents.

Bo Kristensen

Fra : Martin M.

Dato : 20-05-02 15:18

Bo Kristensen wrote:

> Er jeg den eneste der synes at udover at AOTC er en rigtig god SW-film,
hvis
> ikke den bedste, at soundtracket er fænomonalt?

Enig.

John Williams komponerer fabelagtig musik og musikken til denne film er
bestemt ingen undtagelse.

> [...]
> tidspunkt, ja selv love-temaet, der er lidt akavet i filmen, hvor John
> Williams musik tilgengæld rigtig god....

Jeg kan godt lide, at man begynder at høre den Imperialistiske march enkelte
steder, som jo er taget fra de gamle film.

Dette soundtrack er helt sikkert noget, jeg skal anskaffe mig før eller
siden.

--
Mvh. Martin Møller
"Help you I can, Yes, Mmm."

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-05-02 15:51

> hvis
>
> Enig.

Også her.

> [...]
enkelte
> steder, som jo er taget fra de gamle film.

Ja, og mine ører spottede Emperors Theme et par gange.

> Dette soundtrack er helt sikkert noget, jeg skal anskaffe mig før eller
> siden.

Ja, det skal i samlingen.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-05-02 15:52

Martin M. wrote:

> Jeg kan godt lide, at man begynder at høre den Imperialistiske march enkelte
> steder, som jo er taget fra de gamle film.

Jeg tror første gang det høres i AOTC er da Anakin's mor lige er død, og
han står og er vred og fortæller Amidala at han hader dem der har slået
hende (Shmi) ihjel.

Iøvrigt bliver Imperial March overhovedet ikke brugt i IV. Først i V
bliver den brugt.

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-05-02 15:59

> Jeg tror første gang det høres i AOTC er da Anakin's mor lige er død, og
> han står og er vred og fortæller Amidala at han hader dem der har slået
> hende (Shmi) ihjel.

Det synes jeg også, jeg bemærkede.

> Iøvrigt bliver Imperial March overhovedet ikke brugt i IV. Først i V
> bliver den brugt.

Næh, men der bliver den også brugt og varieret på den fedeste måde. Den
er kommet for at blive fx som ringetone i min mobil-telefon.

Fra : Sparre

Dato : 20-05-02 16:14

Ja da, jeg hørte det første gang i biografen, tænkte jeg aller først HVAD !,
men det blev i løbet af få sekunder afløst af gåsehud over at se hvor ond
Anakin er inders inde....

Fra : Fenris

Dato : 20-05-02 18:09

Det er også første gang jeg har hørt Williams bruge harper og elguitar...

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Peter G.

Dato : 20-05-02 18:24

In article <acbabl$of8v5$1@ID-136683.news.dfncis.de>, Fenris
<fenris@deathsdoor.com> wrote...
> Det er også første gang jeg har hørt Williams bruge harper og elguitar...

Noget siger mig de skule bruge Steinmann og Meatloaf i III'eren. Det
kunne blive spændende.

"I'd do anything for power, and I will do that"

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Emil Rune

Dato : 20-05-02 18:52

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne blive spændende.
>
> "I'd do anything for power, and I will do that"

Haha...Priceless ;)

Emil

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-05-02 22:31

> [...]
> kunne blive spændende.
>
> "I'd do anything for power, and I will do that"

Hahah sjovt

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Brian Nielsen

Dato : 20-05-02 18:54

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com> skrev i en meddelelse
> Det er også første gang jeg har hørt Williams bruge harper og elguitar...

Jeg ved ikke med harper, men elguitaren, du skulle have set mit ansigtudtryk
da jeg hørte
det på soundtrack-CD'en

I Episode V var det brugen af synthesizers der var nyskabende,
i Episode VI var det brugen af korsang,
i Episode II er det elguitaren.

Hvad bliver det næste? Tæppebanker-trommer?

/Brian

Fra : Martin M.

Dato : 20-05-02 21:25

Brian Nielsen wrote.

> I Episode V var det brugen af synthesizers der var nyskabende,
> i Episode VI var det brugen af korsang,
> i Episode II er det elguitaren.
>
> Hvad bliver det næste? Tæppebanker-trommer?

Bare det ikke bliver inspireret af norsk dansegalla.

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Bo Kristensen

Dato : 20-05-02 22:17

"Martin M." <spammers@paradise.com> wrote in message
> Brian Nielsen wrote.

> Bare det ikke bliver inspireret af norsk dansegalla.

Shhh.... Du må ikke lokke trolden til......

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 21-05-02 04:16

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse

> [...]
!,
> men det blev i løbet af få sekunder afløst af gåsehud over at se hvor ond

Så så... han er inderst inde en god knægt. Se bare slutningen af VI !