MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows program til styring af båndbrede
Fra : OZ

Dato : 20-05-02 15:16

Hej NG

Finde der ikke et program til windows der kan styre hvormeget båndbrede der
skal bruge til UL og DL?

Grunden til at jeg spørger er at hvis jeg eks. DL fra nettet og min broder
eks. DL fra min FTP server så falder min DL og det er jo drøn irriterende
for mig.

Jeg ville blive glad hvis nogen havde et link til noget der evt. kunne
bruges.
Jeg har prøvet at installere QoS til windows 2000 men jeg syntes ikke at
kunne konfigurere det, men er det ikke noget med at programmerne skal
understøtte denne funktion eller er jeg helt ved siden af.

På forhånd tak

Oz

Fra : Madsen

Dato : 20-05-02 16:56

OZ skrev:

> Finde der ikke et program til windows der kan styre hvormeget
> båndbrede der skal bruge til UL og DL?

Det ser ud til at du har adgang til TDC's servere så prøv evt. at kigge
i gruppen <news:tele.internet.adsl> og led efter en tråd ved navn: "Kan
jeg hæve download hastigheden?" fra d. 17/05.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 21-05-02 09:13

"OZ" <no_spam_gonzo@strike-team.com> skrev i en meddelelse

> Finde der ikke et program til windows der kan styre hvormeget båndbrede
der
> skal bruge til UL og DL?

Du kan prøve:
http://www.winfiles32.com/NS/
(hvis det var det samme program som Madsen foreslog så undskylder jeg, men
jeg har ikke tdc som udbyder)

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 21-05-02 15:49

Leony skrev:

> (hvis det var det samme program som Madsen foreslog så undskylder
> jeg, men jeg har ikke tdc som udbyder)

Nej, jeg foreslog ikke noget program. Tråden hos TDC afslører nærmere
at det faktisk ikke kan lade sig gøre med Windows, og ikke engang QoS
kan gøre det tilfredsstillende. Om det så er fordi at gruppen jeg
henviste til er befolket af Unix og Linux-nørder, som så mange andre
grupper på usenettet, skal jeg ikke kunne sige. Har ingen erfaring på
området.

Madsen.

Fra : OZ

Dato : 21-05-02 21:23

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> henviste til er befolket af Unix og Linux-nørder, som så mange andre
> grupper på usenettet, skal jeg ikke kunne sige. Har ingen erfaring på

Hej Begge

Tak for jeres input, tråden du henviser til madsen kender jeg godt og som du
selv pointerer findes der åbenbart ikke en mulighed i windows, med mindre
man vil sætte en linux box op, hvad det så end er og her er ikke det rigtige
forum til at spørge om det.

Men tak for jeres svar.

Oz

Fra : Leony

Dato : 22-05-02 09:54

> Nej, jeg foreslog ikke noget program. Tråden hos TDC afslører nærmere
> at det faktisk ikke kan lade sig gøre med Windows, og ikke engang QoS

Men programmet jeg foreslog virker til Windows (skriver de), det er så ikke
en optimal løsning.
Det kunne være rart at vide om der er nogen der havde fået det til at virke.
Der hvor jeg i sin snuppede linket, han havde med møje og besvær fået det
til at virke, dog ikke tilfredsstillende, men det kørte.