Begrænsning af båndbredde
Fra : Nuxx

Dato : 20-05-02 15:17

Jeg har en ADSL router som er tilsluttet uplink porten på en switch.
Forbindelsen bliver delt mellem tre PC'ere som er tilsluttet switch'en.

Er der en måde man kan begrænse båndbredden til en af portene på switchen?

Mvh.

Mads

Fra : Nuxx

Dato : 20-05-02 23:45

> Er der en måde man kan begrænse båndbredden til en af portene på switchen?

Der må da også være en måde hvor man kan indstille på hver enkelt pc hvor
meget den skal hente med...?

Mvh.

Mads

Fra : Mads Bahrt

Dato : 21-05-02 03:15

"Nuxx" <mads@gmx.co.uk> wrote in message news:<acbuf7$g62$1@news.cybercity.dk>...

> Der må da også være en måde hvor man kan indstille på hver enkelt pc hvor
> meget den skal hente med...?
>
> Mvh.
>
> Mads

Ja - der findes et lille program et sted der kan "simulere"
forskellige langsommere forbindelser når du skal teste hvordan dit
spil/din hjemmeside vil opleves på langsommere forbindelser. Problemet
i det er at du ikke kan tvinge de andre computere til at køre den
software.
Alternativt kan du sætte en linuxbox op som beskrevet ovenfor.
Den tredje mulighed er at købe en færdig kasse (der sikkert kører
linux alligevel) til tre gange prisen på linuxmaskinen til at gøre det
samme.
Den sidste og ultimativt billigste og mest effektive løsning er at
trække stikket til de andre computere ud når du vil have båndbredden
for dig selv. Til evt. dumme spørgsmål forklarer du at internettet er
nede p.g.a. solstorme og at egentlig burde være lidt mere tilfreds med
de lidt under 50% oppetid han trods alt har....

MVH

Mads Bahrt

Fra : CopyCat

Dato : 22-05-02 19:34

> Er der en måde man kan begrænse båndbredden til en af portene på switchen?

Ja,, den mest effektive .. køb en switch med managment .. de koster vel ikke
mere end nogle tusinde ..
ellers kan du jo sætte en server op .. med 2 netkort .. der kan kontrollere
overførslen ..

~~Frank .,

Fra : Mads Norman Andersen

Dato : 23-05-02 07:43

Kan dette gøres med en 3Com SuperStack II Switch 3000?

Den har managementfunktion, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan sætte
båndbredden pr. port. Det eneste jeg kan justere pr. port er MAC-adresser og
trap-nuveauer for broadcast.

Mads Norman

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-05-02 08:58

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> writes:

> Ja,, den mest effektive .. køb en switch med managment .. de koster vel ikke
> mere end nogle tusinde ..

Hvad får dig til at tro at en switch understøtter QoS bare fordi den
er manageable?

Det er vist lidt af en udbredt misforståelse

--
Jacob - www.bunk.cc
You can always tell luck from ability by its duration.