Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedstørrelse?
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 20-05-02 13:41

Hej Ng.
Måske i yderkanten af denne Ng område, men jeg har et lille problem når jeg
sender en mail med en vedhæftet foto fil.
En af mine venner klager over at mit foto bliver for stort på hendes skærm.
Andre jeg sender til har ikke dette problem. Er det mig der skal rette noget
eller ligger det hos hende.Jeg sender f.eks. en jpeg fil på 500x376
ca.40kb.??
hilsen

--
flemmingaa@mail1.stofanet.dk

Fra : Madsen

Dato : 20-05-02 13:59

Flemming Aagaard skrev:

> [...]
> mig der skal rette noget eller ligger det hos hende.Jeg sender
> f.eks. en jpeg fil på 500x376 ca.40kb.??

Hvis hun nu kører med en opløsning på skærmen der hedder 640 x 480
pixels så vil det billede du har sendt til hende fylde en stor portion
af hendes skærm. Når man tager titelinie, statuslinie og andet gejl med
i hendes e-mail-program, så kan hun sikkert ikke se hele billedet uden
at skulle scrolle.

En anden du sender billedet til kører måske med en skærmopløsning på
1600 x 1200 pixels og her vil billedet ikke fylde så meget på skærmen,
så det er meget individuelt, afhængig af hvilken skærmopløsning folk
kører med.
Jeg ville nu nok gøre billedet mindre end hvad du har valgt. Omkring
300 pixels i bredden, eller noget i den stil. Så kan de fleste med små
skærme have hele billedet på skærmen på een gang. Samtidig vil billedet
heller ikke komme til at virke for lille hos dem som kører med større
skærme og dermed højere opløsning.

Madsen.

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 20-05-02 15:16

Hej Flemming

On Mon, 20 May 2002 14:41:19 +0200, "Flemming Aagaard"
<flemmingaa@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Andre jeg sender til har ikke dette problem. Er det mig der skal rette noget
>eller ligger det hos hende.Jeg sender f.eks. en jpeg fil på 500x376

Mit bud er at det er hos hende fejlen ligger. Om det nu er en fejl.

Har hun sin skärm indstillet på 640 x 480 bliver et billede som det du
beskriver jo ganske stort på skärmen.

Så en mulighed er jo at spörge henne om hun ikke kan ha större
oplösning på nskärmen, en anden er at til hende bare sende billeder
som er mindre.
mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige