Køling til ECS K7S5A
Fra : Kenneth Bon

Dato : 20-05-02 13:04

Hejsa

Jeg er gået igang med projekt støjsvag på ovennævnte provokerende bundkort.

Jeg har en XP 1600+, 512 RAM, 40 GB HD, GF3 ti200 (detonator 28.32) og i
øvrigt ingen af delene overclocket eller noget som helst.

Som mange andre med dette famøse bundkort har jeg haft næsten alle de
problemer, der måtte komme - men nu kører det (so far) stabilt.. Min Molex
blæser og grafikkortblæser larmer dog en del og jeg vil gerne prøve at gøre
det mere støjsvagt.

Nogen der har nogle ideer til mit bundkort ? Jeg har tænkt på en Alpha Pal
8045T og en Papst 19dba blæser, men til min skræk påstår producenten at lige
netop mit bundkort, der er rev. 3.1 ikke kan have en 8045T monteret : (

Hvad gør jeg så lige ? Jeg ved ikke det store om det her - men ved, at jeg
har een 3-pins stik mere, der skal have en 19 dba kabinetblæser siddende og
så tror jeg ikke jeg har så mange flere 3pins stik...hva gør man så ?

Håber nogen vil dele af deres erfaringer og undskylder hvis mine spørgsmål
overlapper tråde, jeg så har overset

/Kenneth Bon

Fra : Tommy

Dato : 20-05-02 15:00

Hej Kenneth

Alphaen påsser på bundkortet version 3.1, du skal blot bukke 2 kondesatorer
eller endnu bedre skære et lille stykke af profilen med en dremel.

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 21-05-02 06:46

"Kenneth Bon" <info@NOSPAMkennethbon.dk> wrote in message
> [...]
> problemer, der måtte komme - men nu kører det (so far) stabilt.. Min Molex
> blæser og grafikkortblæser larmer dog en del og jeg vil gerne prøve at

Et bud kunne være Noise Control Supersilent - modellen op til 1200 MHz - den
kan nemlig også klare op til en XP 1800+. Fordelene er at den både er ganske
støjsvag og i øvrigt væsentligt billigere end Alpha-Comboen. Jeg har
foreløbigt været med til at samle 3 maskiner med denne køler på K7S5A og det
er forløbet ganske problemfrit.

Du afskærer dig dermed fra at overclocke, men ellers burde det være et OK
valg.

Kim

Fra : Kenneth Bon

Dato : 21-05-02 16:21

Kim Bækgaard" <kim@REMOVETHISdevil.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> er forløbet ganske problemfrit.
>
> Du afskærer dig dermed fra at overclocke, men ellers burde det være et OK

Det kunne være en idé - så slipper jeg selv for kølepasta osv - men er den
ligeså kølende og støjsvag som Alpha-comboen ?

Og er du sikker på den kan håndtere en XP 1600 ?

Jeg har også lavet et indlæg i grafikkort-gruppen ang. mit grafikkort - for
jeg tror det larmer ligeså slemt...men ingen har svaret - er det noget du/I
ved noget om ?

Tak for svar so far :)

/Kenneth

Fra : FINN

Dato : 21-05-02 11:16

Kenneth Bon <info@NOSPAMkennethbon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce8e60c$0$97329$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa

Jeg har samme bundkort som dig. Jeg har lige investeret i den nyeste køler
fra
Titan model TTC-DB5TB(5/TC).Det er en letvægtskøler der er fremstillet helt
i aluminium.Den er lidt halvdyr(over 300 kr) men den er alle pengene værd.

Mvh Finn