H.C. Andersen à la europudding?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-05-02 11:47

Medierne har på det seneste meldt om en kommende film om
H.C. Andersen, som i øjeblikket forberedes i Cannes. De kalder
det konsekvent "en international storfilm", selvom de slet ikke
har lavet den endnu og ikke ved, hvem der skal instruere.

"International storfilm", tænker jeg, det lyder som en vaskeægte,
typisk europudding-ting. Gad vide, om Gerard Depardieu
er ledig?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 20-05-02 11:55

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> "International storfilm", tænker jeg, det lyder som en vaskeægte,
> typisk europudding-ting. Gad vide, om Gerard Depardieu

Det lyder som et ret underligt projekt. En Europudding kunne godt være
sandsynlig. Ham gutten fra HCA-fonden der skulle financiere filmen sagde at
han kom til Cannes med 8 mio kr. Det bliver der altså ikke meget storfilm
for - Jeg kan oplyse at 'Kærlighed ved første hik' kostede omkring 7-8 mio
kr. Ikke just storfilmsformat. Men held og lykke

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-05-02 14:39

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com>
> [...]
> for - Jeg kan oplyse at 'Kærlighed ved første hik' kostede omkring 7-8 mio

Det er vist lidt misforstået. Fra Berlingske Tidende i går:
"Ambitionen med fremstødet i Cannes er at indsamle internationale
forslag og ideer til den planlagte film. Denne fase i projektet er der
afsat en million euro til, og Lars Seeberg fortæller, at man regner med
om en måned at disponere over op mod 250 mio. kr. til produktionen
af filmen - halvdelen af beløbet ydes af det offentlige, den anden
halvdel kommer fra fonde."

Så det er vist ikke økonomien, der er noget galt med.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk