Marilyn Manson-koncert
Fra : Gergen

Dato : 07-02-01 18:11

Hej!

Nogen her der skal til MM-koncert på næste fredag?

Tror i det kan tænkes, at der vil gå kristne folk rundt uden for Forum, der
vil demonstrere mod Mansons musik og holdninger?

--
Christian
-----

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-02-01 18:23

Hej.

> Tror i det kan tænkes, at der vil gå kristne folk rundt uden for
> Forum, der vil demonstrere mod Mansons musik og holdninger?

Så ville amerikaniseringen da være total...

Mvh.

--
"Sometimes I think the surest sign that intelligent Adam Sjøgren
life exists elsewhere in the universe is that none asjo@koldfront.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-02-01 18:29

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> skrev i en meddelelse

> Så ville amerikaniseringen da være total...

Tjah, den kære Moses Hansen ser da ud til at have fået smag for mediernes
søgelys, så han ville vel være et godt bud?

Hvad _er_ Mansons holdninger egentlig? Jeg mener, i lyset af sandhedsværdien
af historierne om ham ved jeg ikke, om man skal tage hans udtalelser for
gode varer.

/Nikolaj

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-02-01 18:33

On Wed, 7 Feb 2001 18:29:29 +0100, nikolaj borg wrote:

> Hvad _er_ Mansons holdninger egentlig?

Jeg er for doven til at lytte efter teksterne, men mon ikke det mest
er i mere snerpede kredse at der er noget kontroversielt at finde?

Mvh.

--
"But maybe good is more than the absence of bad." Adam Sjøgren
"See, that's what worries me." asjo@koldfront.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 07-02-01 23:37

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote in message

> Jeg er for doven til at lytte efter teksterne, men mon ikke det mest
> er i mere snerpede kredse at der er noget kontroversielt at finde?

Efter min mening er Marilyn Manson lige så kommerciel som f.eks. Spice
Girls.
Han sælger på at sige nogle åh-så-grumme ting, klæde sig åh-så-afskyeligt,
og synge nogle åh-så-kontroversielle sange. Gaaaaab.

Jeg syntes dog at Mechanical Animals var ret interessant - rent musisk. Det
er dog ikke den cd i min samling der har drejet flest omgange...

Jacob

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-02-01 00:55

On Wed, 7 Feb 2001 23:36:39 +0100, Jacob Skaaning wrote:

> Efter min mening er Marilyn Manson lige så kommerciel som
> f.eks. Spice Girls.

Neeeej, du mener da ikke at det hele bare er et trick for at sælge
flere plader, gør du???

,

--
"Hej, jeg hedder Bolette. Jeg er 46 år Adam Sjøgren
og går til ninja." asjo@koldfront.dk

Fra : Esben I.

Dato : 11-02-01 02:38

nikolaj borg si'r:
> Hvad _er_ Mansons holdninger egentlig? Jeg mener, i lyset af
sandhedsværdien
> af historierne om ham ved jeg ikke, om man skal tage hans udtalelser for
> gode varer.

hans holdning ? den gode gamle Rolling Stones opskrift: få forældrene til
at hade dig , og du sælger til børnene
Alice Cooper om igen, hvis du spø'r mig..
mvh.
Esben I.

Fra : Andrew

Dato : 08-02-01 21:19

Hej

Jeg har hørt/set/læst et eller andet sted fra, at MM ikke er specielt
sindsyg (hviket man skulle tro han var, udfra hans videoer og musik), men
faktisk ret klog, og musikalsk (hvilket jeg heller ikke synes man kan se i
videoer og i sange)!

Umiddelbart finder jeg ham frastødende, og hans udseende og udstråling det
samme!
Jeg synes bare at det er ærgeligt at han ikke prøver at lave noget "rigtig"
musik, i stedet for skrig og skrål + en masse larm! og provokerende videoer!

Anders

--
- - -
Gergen <gergen@post.tele.dk> skrev i en

Fra : N/A

Dato : 15-02-01 22:31

Fra : KASPER

Dato : 15-02-01 22:31

"Christian Trier" <christiantrier@dadlnet.uni2.dk> wrote in message
> Marilyn Manson er rimelig klog (og kreativ). Han var først digter, og
så var
> der nogle, der syntes, at hans stemme var flot (hrm..hrm), og så blev
han
> sanger. MM's udseende og hans udstråling er kun en måde at få
opmærksomhed
> på, og det har jo virket......

Ja det må man sige. Der er ingen tvivl om at MM (og måske specielt hans
pladeselskab) er dygtig til markedsføring. I USA - (dobbelt)moralens
højborg - er der et stort marked for den "frastødende" genre, idet
teen-agerne kan provokere deres forældre ad den vej. I USA er det jo en
familiekrise, der kræver kirkelig intervention, hvis datteren farver
håret sort og lytter til MM, NIN osv. osv. Herhjemme - i den normale del
af verden :) - tager man heldigvis lidt lettere på tingene - herregud
teenagere er jo teenagere og business is business.

--
KASPER

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-02-01 23:51

In an article of 15 Feb 2001 KASPER wrote:

> [...]
> af verden :) - tager man heldigvis lidt lettere på tingene - herregud
> teenagere er jo teenagere og business is business.

En væsentlig årsag er måske også, at der synges på engelsk og ikke dansk.
Som danskere har vi en ekstrem evne til at abstrahere fra indholdet, når vi
lytter til engelsksproget musik. Meget få personer lytter egentlig til
teksterne. Jeg har kendt utallige mennesker, som glad og fro kunne side og
synge med på sangene uden overhovedet at lytte til, hvad der bliver sunget.
Og det er ikke manglende engelskkvalifikationer. En af mine venner kunne
engang også synge med på Eros Ramazotti (sp?) uden at vide, hvad han sang,
men her var der vist godt nok manglende italienskkvalifikationer.

Men det gør det så meget nemmere ikke at tage anstød af de tekster, som
f.eks. Marilyn Manson og Eminem spytter ud, om jeg fatter hvorfor
sidstenævnte overhovedet kan sælge plader, for han er godt nok ringe.

Selvom det nok aldrig ville blive så nær slemt herhjemme, så tror jeg nok,
at vi ville høre flere protester, hvis vi havde en dansksyngende sanger i
stil med Marilyn Manson, end vi gør nu, hvor det blot er en amerikansk gut.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-02-01 12:51

"Uffe Holst"
>En væsentlig årsag er måske også, at der synges på engelsk og ikke dansk.
Som danskere har vi en ekstrem evne til at abstrahere fra indholdet, når vi
lytter til engelsksproget musik.

Jeg tror, du har ret i, at det betyder noget. Derfor er det også værd at
prise, hver gang et dansk band synger på dansk i stedet for engelsk.
Dog kræver det dermed også mere. Inside the Whale f.eks. kunne godt
finde noget mere spændende at skrive om.

>En af mine venner kunne
engang også synge med på Eros Ramazotti (sp?) uden at vide, hvad han sang,
men her var der vist godt nok manglende italienskkvalifikationer.

Nåh, du mener: "Piu bella cosa di te, piu-bella-cosa-di te, unica coché..."?
Ingen anelse, hvad det betyder.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-02-01 15:15

In an article of 16 Feb 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
>
> Nåh, du mener: "Piu bella cosa di te, piu-bella-cosa-di te, unica
> coché..."? Ingen anelse, hvad det betyder.

Ja, noget i den retning. Det var min nabo, da jeg i sin tid boede på
kollegie. Det var alt for sjovt, når man kunne høre ham sidde og skråle
på livet løs sammen med Eros. Og det blev egentlig ikke mindre sjovt af,
at han ikke kunne synge, men det forhindrede ham bestemt ikke i at synge
godt med :)))

--
Uffe Holst

Fra : Peter G.

Dato : 16-02-01 16:49

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message

> [...]

> men her var der vist godt nok manglende italienskkvalifikationer.
>
> Nåh, du mener: "Piu bella cosa di te, piu-bella-cosa-di te, unica

"Din hund med den skønne pels, din hund med de skønne øjne, som tog mig
bagfra den november formiddag"?
*EG*

M.v.h.
Peter

--
I min rolle som Metatron står Gud til ansvar for mine udtalelser!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-02-01 12:51

"Uffe Holst"

--
Uffe Holst

I øvrigt, Uffe, er der ikke en eller anden kodningsindstilling, du skal lave om?
Når man svarer, ryger der ikke ">" på. Måske er det quoted printable,
du bruger?

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-02-01 15:17

> [...]

> I øvrigt, Uffe, er der ikke en eller anden kodningsindstilling, du skal
> lave om? Når man svarer, ryger der ikke ">" på. Måske er det quoted

Jo, jeg bruger quoted-printable, for det er mest forligeligt med alle de
newsservere, som jeg benytter. Er der et problem, så er det en indstilling
hos dig. Jeg har hørt mange brokke sig over quoted-printable, fordi de
ikke har sat deres newsreader ordentlig op, men det er godt nok første
gang jeg hører om dette problem :)))

--
Uffe Holst

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-02-01 18:53

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:m5.i5.FC2iEdMDzWbvmoe.NR@post6.tele.dk...

> [...]
> hos dig. Jeg har hørt mange brokke sig over quoted-printable, fordi de
> ikke har sat deres newsreader ordentlig op, men det er godt nok første

Kunne du evt. indvie os andre i, hvori vi fejler i opsætningen? Jeg prøvede at sætte min newsreader (OE) til at sende som QP, men det ændrede ikke noget. Tillad mig iøvrigt at citere www.usenet.dk:

"Tegnsæt og encoding
I de danske grupper anvendes ISO-8859-1, også kaldet Western-1, til repræsentation af tegn. De fleste nyere nyhedslæsere er fra starten indstillet til ISO-8859-1. Det anbefales ikke at benytte Quoted Printables.

Problemet med at benytte Quoted Printables (herefter QP) er at der er nogle nyhedslæsere (herunder den udbredte Free Agent), der ikke forstår det. Læsere med sådanne nyhedslæsere vil se nationale tegn (æ, ø og å) som koder i stedet for tegn.
QP sikrer at indlæg kan sendes gennem ældre newsservere, der ikke understøtter andet end 7bit indlæg (ISO-8859-1 er 8bit), men i praksis er der ingen problemer med 8bit, så der opnås ikke rigtig nogle fordele ved anvendelse af QP.

For nu at øge forvirringen anbefales det at anvende QP i indlæggenes headers, da man ikke kan være sikker på hvilket tegnsæt læseren anvender som default. QP kan undlades i body, da man i headeren kan angive hvilket tegnsæt der skal anvendes i body. "

Som sådan kan jeg godt leve med quote-problemet. Så længe problemet kun opstår når man svarer går det nok. Hvorfor jeg svarer på dit indlæg? Jeg er vel bare kværulant, eller også har jeg tidligere benyttet Agent og irriteret mig over indlæg den ikke rigtigt kunne håndtere (ved ikke, om det skyldtes QP, noget andet, eller fejl 40)

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-02-01 19:38

In an article of 16 Feb 2001 nikolaj borg wrote:

> Kunne du evt. indvie os andre i, hvori vi fejler i opsætningen?

Aner det ikke. Benytter ikke Windows.

--
Uffe Holst