Asus P3-BF overclocking
Fra : Breezer

Dato : 20-05-02 00:00

Hejsa allesammen !

Sikkert et udtrådt gammelt spørgsmål (læs bundkort!), men jeg vil nu gerne
folks erfaringer med at vride flere kræfter ud af dette bundkort....

Jeg har en slot 1 500 mhz PIII siddende i med s.e.c.c.2 køleprofil på med
Vantec dual blæser. Den er 40 grader varm uanset hvor meget jeg end presser
maskinen til ..

Deudover sidder der 640 mb 100 mhz sdram klodser i.

Hvad kan jeg presse denne type proc til og vil det være fornuftigt at skifte
til 133 mhz ram - og hvad skal man passe på, når man skifter til "manual" i
bios ?

Findes der evt et gudelink omhandlende ovenstående ?

PFT

Breezer

Fra : Frank Andersen

Dato : 20-05-02 08:01

Nej det er jo et kanon bundkort og det der er godt ved Intels cpu'er er at
de ikke udvikler så meget varme.
Det burde være muligt at hæve din fsb til 133, og ja så skal du nok have
pc133 ram. Køb evt. Crusial hos overclocker firma i England.
www.overclockers.co.uk/
Det koster lidt mere men så virker det. Og du kan sætte ramhastigheden til
cas2
Det bliver måske nødvendigt at have din volt til cpu'en med 0,2 volt.
Sørg for god kontakt mellem køler og cpu.
Pas på med at sætte fsb til 124 for så får du en pci hastighed på 41,5. Det
er ikke altid så godt for hardiskene. Jeg har dog aldrig selv haft
problemer. Nogle netkort kan heller ikke lide det.
Men så vidt jeg husker kan du også vælge mange hastigheder på pci med dit
Asus.
Jeg har en nabo der kører med tre af slagsen, men han er en kylling og tør
ikke overclocke.

Franke