|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | HVor blev flyet af? Fra : Troels
 | 
 Dato :  19-05-02 22:59
 | 
 |  | 
 
            Hej
http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=7678 Jeg ved ikke om det her er det rigtigt sted at poste det, men jeg prøver
 alligevel, da jeg synes det kunne være meget sjovt at høre jeres syn på det.
 Personligt synes det er ret underligt at det ikke er en teori man har hørt
 før og efter, men hvad siger i?
 /Troels
            
             |  |  | 
  kautaq (19-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : kautaq
 | 
 Dato :  19-05-02 23:34
 | 
 |  | 
 
            Troels wrote:
 > http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=7678 > Personligt synes det er ret underligt at det ikke er en teori man har hørt
 > før og efter, men hvad siger i?
 Jeg siger at det kaldes for konspirationsteori og at
 der allerede er en fransk forfatter der har tjent mange
 penge på at skrive om det.
 Fint for ham og hans bankkonto, men det er det rene vrøvl.
            
             |  |  | 
  Jeppe Stig Nielsen (19-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jeppe Stig Nielsen
 | 
 Dato :  19-05-02 23:48
 | 
 |  |  |  |  | 
  Kim Nielsen (20-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Nielsen
 | 
 Dato :  20-05-02 00:03
 | 
 |  | 
 "Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3ce82076$0$3773$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > Hej
 > http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=7678 >
 > Jeg ved ikke om det her er det rigtigt sted at poste det, men jeg
 prøver
 > alligevel, da jeg synes det kunne være meget sjovt at høre jeres syn
 på det.
 > Personligt synes det er ret underligt at det ikke er en teori man har
 hørt
 > før og efter, men hvad siger i?
 >
 >
 > /Troels
 >
 >
 Det har været omtalt før - kort efter 11/9, og blev dengang her i NG
 afvist som usandt, med mange henvisninger som jeg ikke har kunnet finde
 blandt de sidste 300 indlæg.
 Brændte/eksploderede fly efterlader ikke meget, men her er et link  til
 forklaring på hvorfor det ikke er sandt :
http://www.snopes2.com/rumors/pentagon.htm --
 --
 Kim Nielsen
            
             |  |  | 
  Peter Ole Kvint (20-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Ole Kvint
 | 
 Dato :  20-05-02 08:16
 | 
 |  | 
 
            Troels wrote:
 > 
 > Hej
 > http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=7678 > 
 > Jeg ved ikke om det her er det rigtigt sted at poste det, men jeg prøver
 > alligevel, da jeg synes det kunne være meget sjovt at høre jeres syn på det.
 > Personligt synes det er ret underligt at det ikke er en teori man har hørt
 > før og efter, men hvad siger i?
 Flyet ramte jorden lige før det ramte bygningen.
 så vingerne var brækket, inden det ramte.
 Og aluminium kan brænde, når det bliver varmt nok.
            
             |  |  | 
  Bertel Lund Hansen (20-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  20-05-02 08:46
 | 
 |  |  |  |  | 
  Uffe Holst (20-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Holst
 | 
 Dato :  20-05-02 09:41
 | 
 |  | 
 In an article of 19 May 2002 Troels wrote:
  > http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=7678  > 
  > Jeg ved ikke om det her er det rigtigt sted at poste det, men jeg prøver
  > alligevel, da jeg synes det kunne være meget sjovt at høre jeres syn på det.
  > Personligt synes det er ret underligt at det ikke er en teori man har hørt
  > før og efter, men hvad siger i?
 Sagen var oppe at vende i dette forum for et par måneder siden i
 forbindelse med en fransk side. En eller anden franskmand har brygget en
 konspirationsteori sammen og prøver nu at sælge en bog.
 Så gå lidt tid tilbage i gruppen og læs der.
 -- 
 Uffe Holst
            
             |  |  | 
  Troels (21-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels
 | 
 Dato :  21-05-02 22:56
 | 
 |  | 
 > Jeg ved ikke om det her er det rigtigt sted at poste det, men jeg prøver
 > alligevel, da jeg synes det kunne være meget sjovt at høre jeres syn på
 det.
 > Personligt synes det er ret underligt at det ikke er en teori man har hørt
 > før og efter, men hvad siger i?
 >
 
 Mange tak for svarene. Det kan nu godt være jeg er lidt langsom, for jeg
 synes stadig ikke jeg kan se flyet på nogle af billederne....
 
 /Troels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bertel Lund Hansen (22-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  22-05-02 07:21
 | 
 |  | 
 
            "Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev:
 >Mange tak for svarene. Det kan nu godt være jeg er lidt langsom, for jeg
 >synes stadig ikke jeg kan se flyet på nogle af billederne...
 Flyet er pulveriseret og hovedsageligt presset gennem murværket.
 I øvrigt kan man på visse billeder - som tilfældigvis ikke er med
 blandt de viste - se stumper af flyet ligge på jorden foran
 Pentagon, men de er naturligvis relativt små.
 -- 
 Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/    FIDUSO: http://fiduso.dk/ |  |  | 
  Jørgen Koefoed (26-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Koefoed
 | 
 Dato :  26-05-02 15:26
 | 
 |  |  |  |  | 
  Thomas Thorsen (26-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Thorsen
 | 
 Dato :  26-05-02 18:59
 | 
 |  | 
 
            Jørgen Koefoed skrev:
 > Ydermere kan jeg erindre Lockerbie ulykken hvor et netop en jumbojet
 Boeing
 > 747-121 havde styrtet direkte ned i jorden, det efterlod ikke meget mere
 end
 et krater se siden http://www.airdisaster.com/photos/pa103/4.shtml Det er noget sludder. Lockerbie-flyet eksploderede højt oppe i luften og
 vragdele blev spredt ud over et stort område (flere kvadratkilometer). Da
 det blev disintegreret i luften, var mange dele relativt "uskadte" da de
 ramte jorden. Nogle steder sad de døde stadig i deres sæder. Næsen af flyet
 var relativt intakt. Se foto 1 på dit link:
http://www.airdisaster.com/photos/pa103/1.shtml Det store krater og brandskaderne er måske dannet af centrale dele af flyet
 der ved nedslaget stadig indeholdt endnu ueksploderet brændstof, hvorfor
 følgerne lige netop dér blev katastrofale.
 Eksplosionen i Pentagon skete imidlertid i et næsten lukket rum hvorfor alt
 blev pulveriseret eller smeltede på grund af den høje varme der ikke kunne
 slippe væk.
 T.T.
            
             |  |  | 
   Jørgen Koefoed (27-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Koefoed
 | 
 Dato :  27-05-02 12:25
 | 
 |  | 
 > Eksplosionen i Pentagon skete imidlertid i et næsten lukket rum hvorfor
 alt
 > blev pulveriseret eller smeltede på grund af den høje varme der ikke kunne
 > slippe væk.
 
 Det vil jeg give dig fuldstændig ret i, Der var antageligt meget mere
 brændstof i vingerne i pentagon ulykken.
 
 mit holdepunkt var nu også mest at der i atiklen står at der er tale om en
 jumbojet, hvilket ikke er tilfældet.
 
 Du har imidlertid ret i at ikke hele flyet endte i krateret, men det der
 gjorde er der ikke meget tilbage af. Jeg er fuldstændig overbevidst om at
 hvis man "nose-plunged" en jumbojet, at der så ikke ville være meget mere
 end et krater igen. den kinetiske energi i en sådan maskine burde være stor
 nok til at få aluminiummet til at brænde.
 
 Jørgen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jakob Møbjerg Nielse~ (26-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Møbjerg Nielse~
 | 
 Dato :  26-05-02 22:32
 | 
 |  | 
 
            > Hvad ingen har nævnt intil nu er at der i den atikkel er generalle
 > fejl, fx var det ikke en jumbojet der ramte pentagon men et noget
 > mindre 2 motores fly Boeing 757-223
 > (http://aviation-safety.net/database/type/105.shtml) Ja, og for mig ser ser ud som om at flyet der er tegnet på billedet ikke
 er meget bredere end et kontorvindue.
 --
 Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
 jakob@dataloger.dk    |  sure sign of an insane mind."
                       |       -- Terry Pratchett, Reaper Man
            
             |  |  | 
   Jørgen Koefoed (27-05-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Koefoed
 | 
 Dato :  27-05-02 17:15
 | 
 |  | 
 
            på billedet ses faktisk en Jumbojet i baggrunden,  jeg har slået op i et
 gammelt amerikansk tidsskrift og fundet disse specifikationer, hvor målene
 er i fod og vægten i lispund (110 Lbs= 50kg)
 Boeing 747
 Wingspan:195
 Length:231
 Height:63
 Takeoff Weight (in Lbs):875,000
 Boeing 757-200
 Wingspan:124
 Length:155
 Height:44
 Takeoff Weight (in Lbs):220,000
 Den kinetiske energi der er i en 747 er mange gange større end i en 757
 Jørgen
 "Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
 news:acrk3m$hr8$1@sunsite.dk...
 > > Hvad ingen har nævnt intil nu er at der i den atikkel er generalle
 > > fejl, fx var det ikke en jumbojet der ramte pentagon men et noget
 > > mindre 2 motores fly Boeing 757-223
 > > (http://aviation-safety.net/database/type/105.shtml) >
 > Ja, og for mig ser ser ud som om at flyet der er tegnet på billedet ikke
 > er meget bredere end et kontorvindue.
 >
 > --
 > Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
 > jakob@dataloger.dk    |  sure sign of an insane mind."
 >                       |       -- Terry Pratchett, Reaper Man
 >
 >
            
             |  |  | 
 |  |