24 timers forgæves forsøg på at installere~
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-05-02 20:13

Hej

Jeg har nu i over et døgn forgæves forsøgt at installere mit netkort, og nu
er jeg altså ved at være desperat.

Når jeg har installeret Windows 98SE finder den som regel netkortet rimeligt
hurtigt. Jeg går i enhedshåndtering og opdaterer driver. Den finder driverne
på A-drevet, og henter herefter nogle filer på windows-CD'en. Her går det
galt. Den kan ikke finde filerne, og det kan jeg sgu heller ikke.....
problemet er at jeg kan vælge at skrive stien, eller ignorere filen.Jeg får
ikke lov at gennemse. Hvis jeg så klikker på annuller, regner jeg jo så med
at der ikke er noget problem i det, og at jeg bare kan prøve senere. Efter
genstart får jeg en fejlmeddelelse om at en enhedsfil mangler, og at der i
registreringsdatabasen eller system.ini ligger en reference til en fil der
ikke er der, og at jeg skal prøve at afinstallerer programmet der er skyld i
fejlen. Herefter bliver der refereret til vnetsup.vxd

Jeg har søgt på google efter vnetsup.vxd og har fundet fejlmeddelelsen og
hvad jeg skal gøre, men ligemeget hvad er jeg ikke kommet videre. Jeg har
prøvet at fjerne referencerne med regedit, men de bliver ved med at komme
der. Jeg kan ikke se jeg kan fjerne et netkort der ikke er installeret.

Jeg har spekuleret på om det er fordi Windows-CD'en der er defekt, siden den
ikke lige umiddelbart kan finde de filer den mangler.

hjælp mig lidt her tak......

kortet er et realtek rtl8139

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 19-05-02 20:18

prøv at browse cd'en igennem på en anden pc eller lignende, og se om du kan
finde filen. Hvis du kan det er det vel blot at indstallere forfra og angive
stien?
Mvh
Anders Olesen

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-05-02 21:03

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> finde filen. Hvis du kan det er det vel blot at indstallere forfra og

filen ligger i win98/net7.cab

problemet er bare at cabfilerne er pakket, så om den alligevel kan finde
dem... men jeg prøver lige at formattere osv igen....

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 19-05-02 21:36

"Tim Lerche Sørensen" <35mm(no-spam)@film.dk> wrote in message

> [...]
>
> problemet er bare at cabfilerne er pakket, så om den alligevel kan finde
> dem... men jeg prøver lige at formattere osv igen....

hmmm, ja det er selvfølgelig lige det.
Held og lykke.
Mvh
Anders

Fra : Ant

Dato : 19-05-02 20:25

> [...]
> galt. Den kan ikke finde filerne, og det kan jeg sgu heller ikke.....
> problemet er at jeg kan vælge at skrive stien, eller ignorere filen.Jeg

Prøv at angive stien til A drevet i stedet når den ikke kan finde
filerne.(husk at angive A:\win98 eller hvad mappen med driveren på disken nu
hedder.)

Finder Windows ikke selv en driver der fun'ger ?
--
Ant

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-05-02 20:48

> [...]
nu
> hedder.)
>
> Finder Windows ikke selv en driver der fun'ger ?

Jeg har skrevet a:\win98 uden det har hjulpet, den finder ikke en dadel
selv...

Fra : Ant

Dato : 19-05-02 21:02

> nu

> Jeg har skrevet a:\win98 uden det har hjulpet, den finder ikke en dadel
> selv...

Så er der nok ikke nogen vej uden om at du må igang med at kigge cab-filerne
igennem.
Windows Commander kan søge efter filer der er pakket i cab-filer hvis du har
navnene på filerne der skal bruges.
Den er også god til hurtigt at kigge dem igennem. Mener den er gratis.
Håber at det hjælper eller at andre kan hjælpe.
--
Ant

Fra : morten L

Dato : 19-05-02 21:32

"Tim Lerche Sørensen" <35mm(no-spam)@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> ikke lige umiddelbart kan finde de filer den mangler.

Henvis til win98 mappen på cd'en.

Morten

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-05-02 23:15

"> Henvis til win98 mappen på cd'en.

> Morten

Godt råd! Det vil jeg prøve at huske..., også det med du sendte til mig
privat med at det kunne være jeg skulle skrive d:\win98 hvis d: er mit
CD'rom drev var et godt råd.
Tak!

Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-02 22:51

måske vil det blive lidt nemmere med en ny ren installetion af windows
det gør jeg hver gang jeg sætter nyt hardware i for at undgå mærkelige
problemmer.

i min mors computer sidder der også en rtl8139 netkort og det køre
upoklageligt med windows 98 se DK.

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-05-02 23:10

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> måske vil det blive lidt nemmere med en ny ren installetion af windows
> det gør jeg hver gang jeg sætter nyt hardware i for at undgå mærkelige
> problemmer.

Hmm... jeg har sådan set ikke bestilt andet end at lave rene installationer
de sidste 24 timer.... men hvorfor begynde at lægge alt andet ind på
maskinen, nå jeg ikke kan få netforbindelse pga netkortet ikke er
installeret...

Fra : morten L

Dato : 20-05-02 00:26

> [...]
> de sidste 24 timer.... men hvorfor begynde at lægge alt andet ind på
> maskinen, nå jeg ikke kan få netforbindelse pga netkortet ikke er

har du henvist til WIN98 mappen på cd'en når den spørger efter windows
skiven.

Morten

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-05-02 23:34

Utroligt men sandt, så lykkedes det rent faktisk for mig lige pludselig...

Jeg tror der er en sammenhæng mellem win98 installationen og det faktum at
jeg har en ekstra harddisk tilkoblet, som har siddet tilsluttet under et
tidligere forsøg på at installere win2000. Muligvis er det nogle filer dér
der har spillet et puds, for jeg har nemlig frakoblet den nu. Eller også har
der måske været noget snavs på Cd'rommen som som gjorde det svært for den at
læse filerne. jeg ved det ikke, men nu virker det.... fedt! Det har også kun
brugt hele dagen på...
tak for hjælpen alligevel...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-05-02 00:01

On Mon, 20 May 2002 00:33:57 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm(no-spam)@film.dk> wrote:

> [...]
>tidligere forsøg på at installere win2000. Muligvis er det nogle filer dér
>der har spillet et puds, for jeg har nemlig frakoblet den nu.

Eller også har du overset, at når du sætter en ny harddisk i, så
forskubber du også CD-ROM-drevet fra fx D: til E: - bare en tanke.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bedste

Dato : 20-05-02 09:48

On Sun, 19 May 2002 21:12:35 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm(no-spam)@film.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har nu i over et døgn forgæves forsøgt at installere mit netkort, og nu
> [...]

Jeg har, i forbindelse med at sætte en ven på ADSL været ude for at
der var en fejl rent fysisk.
TDC manden kunne ikke, men hans bærbare kunne.
Husets anden pc kunne.
Min bærbare kunne.

Han fik et nyt bundkort, det hjalp.

M.v.h.
Bedstefar

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-02 14:09

Ja, jeg har også overvejet at skifte det, jeg har noget snot i RAM'en også,
det er lidt irriterende...

Fra : Claus Plougmann

Dato : 20-05-02 18:16

Tim Lerche Sørensen wrote:
> Ja, jeg har også overvejet at skifte det, jeg har noget snot i RAM'en
> også, det er lidt irriterende...

Så har du sikkert fået en virus, så maskinen er blevet forkølet.

Sorry, ku ik la vær.

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-02 21:52

> Så har du sikkert fået en virus, så maskinen er blevet forkølet.
>
> Sorry, ku ik la vær.

LOOOoooooOOOL!!!