SOS
Fra : bare mig

Dato : 19-05-02 19:35

håber meget at der er en der kan hjælpe herinde da jeg er gået lidt i stå

jeg har tre computere som kørete på en hub, dertil har jeg en router fra TDC
speedstream 2601 og alt kørte fint.
så skiftede jeg hubben ud med en swits og de 2 loggede fint på men den
sidste..........den sender pakker men modtager ingen , når jeg køre ipconfig
mangler den at finde gateway.
jeg har på denne maskine winxp og et ethernet 100/10 netkort
Håber på forslag
Michael

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 20-05-02 10:43

bare mig wrote:

> [...]
> mangler den at finde gateway.
> jeg har på denne maskine winxp og et ethernet 100/10 netkort

Kabelfejl?

Elmer

Fra : bare mig

Dato : 20-05-02 11:29

ok tak .......er der en måde at jeg kan finde ud af hvor det går galt eller
skal jeg trække nye ( jeg her dem igennem hele lejligheden )

mange tak Michael

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 20-05-02 20:00

Du ka da osse lige nøjes med at bytte om på 2 maskiner, og på den måde se om
det er kablet eller computeren der er i stykker

Just a thought..

Lasse

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 20-05-02 20:04

bare mig wrote:

> ok tak .......er der en måde at jeg kan finde ud af hvor det går galt eller
> skal jeg trække nye ( jeg her dem igennem hele lejligheden )

--------klip---------
Nej der er ingen nem måde....
Er der lys i lamperne på portene på switchen? - har du prøvet at bytte stikkene
om?
Hvis du har fastmonterede kabler i boligen, så kan du ikke bytte kablerne! - så
er du nødt til at bytte computerne...

Prøv evt. selv at angive gateway manuelt.

Det skal virke, hvis det gjorde det tidligere med hub. Prøv at sætte hub'en på
igen ?

Elmer

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 20-05-02 20:04

Fra : bare mig

Dato : 20-05-02 21:32

jeg har prøvet med hubben igen .....så virker det
og jeg har prøvet med et ekstra kabel så virker det også på switsen det jeg
tænkte på var om der var en måde jeg kunne måle om det var stikket der var
dårligt eller om det var et yderligt sted på kablet så det kunne skiftes ?
da kablerne er trukket igennem huller i væggene ville det være en del
nemmere
ellers tak for gode svar

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 21-05-02 16:34

bare mig wrote:

> [...]
> dårligt eller om det var et yderligt sted på kablet så det kunne skiftes ?
> da kablerne er trukket igennem huller i væggene ville det være en del

Jeg vil gætte på at det er galt m. et stik, men hvilket er svært at sige.
Hvis du har lokaliseret kablet, kan du jo prøve at rokke lidt ved
kablet/stikket, og derved måske finde ud af hvilket er defekt.
Elmer