MS Windows
briani 27239
explorer.exe tager 99% af CPU-brug!
Fra : Ukendt

Dato : 19-05-02 19:03

Hvad kan det være? Gang på gang må jeg genstarte pga. explorer.exe tager 99%
af mit system. Når jeg lukker den inde i joblisten, forsvinder menu bjælken
men jeg kan surfe vidre, dog kan jeg ikke lukke/restarte computern via
windows.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-05-02 20:03

"peet_dk" <nope> skrev i en meddelelse
> [...]
bjælken
> men jeg kan surfe vidre, dog kan jeg ikke lukke/restarte computern via

Har næsten samme problem.... Dog tager den som regel "kun" 25%, men nogle
gange kammer den helt over og rammer næsten 100%.

Win XP Pro
Duron 1000mhz
384 Mb SD RAM
GF2 64MB

-M

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-05-02 08:44

> Har næsten samme problem.... Dog tager den som regel "kun" 25%, men nogle
> gange kammer den helt over og rammer næsten 100%.

Det kan være fordi du er på en side med en masse grafik... Det kan masse en
masse gif'er eller flash eller lign... Så plejer explore ihvertfald at sluge
en hel del cpu...

/Bjarke

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-05-02 09:38

"Bjarke Ravn-Jonsen" <wannabeREMOVESPAM@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> masse gif'er eller flash eller lign... Så plejer explore ihvertfald at

Det er ikke Internet Explorer der er tale om, men Windows
Explorer(stifinder). Som procesnavn hedder Internet Explorer "Iexplorer" og
Windows Explorer "Explorer". Ellers ville jeg bifalde dit forslag.

-M

Fra : Philip Bujnoch

Dato : 12-08-02 13:44

Jeg har præcis samme problem, explorer begynder fint og jeg sidder og
kigger på min HD og pludselig går den amok og sluger alle system
resourcer. Eneste løsning var at lukke explorer ned og starte den igen.

Nogle mere holdbare løsningsforslag?