For og imod mit valg
Fra : Linda

Dato : 19-05-02 17:47

Nu har jeg spammet diverse NG for spørgsmål inden jeg
tirsdag skal handle bundkort og cpu.
Gider i at komme med bemærkninger til det sæt jeg har valgt.
<<Med frygt for, at jeg skal igennem en ny runde forvirring>>

Bundkort: ASUS P4S533
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4s533/specification.htm

CPU

Northwood 1,6 (er alle a model)

Venligst

Linda

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 19-05-02 18:33

"Linda" <linda_beuchert@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gider i at komme med bemærkninger til det sæt jeg har valgt.
<klip>
> Bundkort: ASUS P4S533

Selv om jeg ikke ved vildt meget om bundkort
- Asus går man da aldrig helt glat med.

> <<Med frygt for, at jeg skal igennem en ny runde forvirring>>

Håber da ikke mit lille svar forvirrede dig

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : Linda

Dato : 19-05-02 18:58

> Håber da ikke mit lille svar forvirrede dig

Neej jeg holder overblikket endnu.

Linda

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 20-05-02 00:22

> Neej jeg holder overblikket endnu.

Ok, men et godt køb du har fundet frem til...

Fra : Capri

Dato : 19-05-02 18:57

jeg synes det ser ud til at være et ret så udemærket bundkort du har
valgt*SS*
Men du kan da evt læse denne test af bundkortet
http://www.tbreak.com/hard/mobo/asus_p4s533/index.html

Held og lykke med købet
Capri

Fra : Linda

Dato : 19-05-02 19:03

> Men du kan da evt læse denne test af bundkortet
> http://www.tbreak.com/hard/mobo/asus_p4s533/index.html

Tak for linket det kendte jeg ikke

Linda

Fra : Jan T S

Dato : 19-05-02 23:13

> tirsdag skal handle bundkort og cpu.
> Gider i at komme med bemærkninger til det sæt jeg har valgt.
> <<Med frygt for, at jeg skal igennem en ny runde forvirring>>
>
> Bundkort: ASUS P4S533

Hmm ville nu ikke vælge en chipset med sis efter at man kan læse om alle de
problemmer folk har med dem her i gruppen ang. stabliteten osv. ville vælge
en med intel 845D eller lige vendte til 850E udkommer.

Valget af Cpu på 1.6Ghz N. er udemærket valg da den uden problemmer og med
standart køller kan clokes til en 2.1Ghz.

Mvh. Js.

Fra : Linda

Dato : 19-05-02 23:20

> problemmer folk har med dem her i gruppen ang. stabliteten osv. ville
vælge
> en med intel 845D eller lige vendte til 850E udkommer.

Er det ikke til RDram, så bliver det jjo en helt ny konfiguration.

Vedr. SIS: Jeg synes ellers "folk" har rost netop dette chipsæt

Linda

Fra : Andrew

Dato : 19-05-02 23:38

> Vedr. SIS: Jeg synes ellers "folk" har rost netop dette chipsæt

SIS er absolut stabilt, det er min erfaring!

mvh Anders

Fra : Jan T S

Dato : 20-05-02 00:46

> vælge
>
> Er det ikke til RDram, så bliver det jjo en helt ny konfiguration.
>
> Vedr. SIS: Jeg synes ellers "folk" har rost netop dette chipsæt

Hmm så lyver de her i gruppen syndes nu at man ser en del problemmer med sis
Usb 2,0, Raid, barre
nogle af de problemmer der er blevet nævnt her i gruppen.
Har da også en par venner der har smidt dem på hylden de gav op.

> en med intel 845D eller lige vendte til 850E udkommer.
>
> Er det ikke til RDram, så bliver det jjo en helt ny konfiguration.

845D er til DDR ram 850E er en helt ny chipset som kommer på market.

Men det kommer jo an på hvad man ser på, prisen eller for små 400kr kan få
noget der helt anden
kvalitet (stablitet)

mvh. js

Fra : Jan T S

Dato : 20-05-02 01:32

Ups det var P4S333 der var store problemmer med, så forkert, men efter denne
brøller sis lavdede
vil jeg nu vendte og se hvor stabilt deres P4533 er inden jeg køber.

Ang. 850E er den til Rambus og heder ASUS P4T533-C
http://www.asus.com/mb/socket478/p4t533-c/overview.htm

Prisenforskellen på rambus DDR ram er ikke så stor længer, og med rambus får
du meget merer båndbrede end ved DDR ram

Ville jeg vælge istedet for P4533.

Mvh. Js

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-05-02 06:49

Jan T S wrote:
[snip]
> Prisenforskellen på rambus DDR ram er ikke så stor længer, og med
> rambus får du meget merer båndbrede end ved DDR ram

I den forbindelse kan jeg da lige smide et link, til en artikel med
titlen "RDRAM vs. DDR RAM; Does it Really make a Difference?", ind.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1096

Prisen taget i betragtning, er der jo nærmest dødt løb.

--
Lars

OutlookExpress-bruger? Kik lige her.
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : kfc

Dato : 19-05-02 23:48

Imod : IDE Ports
2 x UltraDMA 133 /100/66

og ikke 4 som på mange af de andre kort..

derfor kikker jeg til msi ( se mit indslag )

Kfc