Nu fælder hun igen
Fra : Anne Stokholm

Dato : 19-05-02 17:10

Min kære labrador tæve på 10 er nu igen begyndt at fælde uhæmmet. Det er ved
at være præcist et år siden at det skete sidste gang og på daværende
tidspunkt valgte vi at skifte hendes mad.

Dette blev til noget billigt tørkost med et lavt proteinindhold. Efter lidt
research diverse steder samt hos dyrlægen var det hvad dommen lød på.

Nu er det åbenbart ikke nok mere, og vi giver hende nu Hills tørkost til
ældre damer. Dette har efter nogle uger stadig ikke hjulpet, og vi er
overbeviste om at det ikke kun er på grund af årstiden hun fælder.

Er der nogen der kender til problemet, og eventuelt har et råd, modtager jeg
meget gerne svar.

Med venlig hilsen

Anne Stokholm

Fra : Doggy

Dato : 20-05-02 09:29

Hej Anne

"Anne Stokholm" <tilanne@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Min kære labrador tæve på 10 er nu igen begyndt at fælde uhæmmet. Det er
ved
> at være præcist et år siden at det skete sidste gang

..Fælder hun kun denne ene gang om året ? Kommer hun i pels igen efter et par
måneder ?

Nu må man jo ikke glemme,at det at fælde er en helt naturlig proces. Nogle
hunde fælder mere end andre.Det afhænger jo også af, hvor meget underuld de
har.

> Dette blev til noget billigt tørkost med et lavt proteinindhold. Efter
lidt
> research diverse steder samt hos dyrlægen var det hvad dommen lød på.

Efter min mening er der kun een ting der er værre end tørkostfoder og det er
billigt tørkostfoder.Det er noget værre hø og jeg tror at den effekt du har
set ved foderskiftet, snarere er en tilfældighed,end et resultat af bedre
foderemner.
Jeg ved godt at dyrlægerne anbefaler Hill´s produkter,men dem forhandler
mange dyrlæger jo også selv.

Lav dit foder selv og se effekten.

Du kan også give et tilskud af GAC biotin Forte.Det er et super præparat som
hjælper på opbygningen af hårlaget og sikrer optimal hårvækst.

Hilsen

Merete

Fra : Lene

Dato : 21-05-02 08:32

> [...]
> at være præcist et år siden at det skete sidste gang og på daværende
> tidspunkt valgte vi at skifte hendes mad.

Hej
Vores lab fældede også helt vildt indtil vi gav ham foder med et højt
indhold af fiskeolier.
Nu har han simpelthen den fineste pels og har ikke fældet mere end normalt
de sidste to år.

Held og lykke

Lene