Uregerligt css
Fra : Cathrine Mejse

Dato : 19-05-02 15:28

Hej NG

Jeg har lavet et stylesheet i TopStyle, hvor jeg har sat en hovereffekt
(bold) på mine links. Problemet er, at når jeg tester siden, er det kun
første gang, jeg klikker på linket, at hover-effekten vises. Jeg har forsøgt
at ændre på A Focus og A visited, uden at det hjælper. Hvad går galt?

På forhånd tak!

Mvh Cat. :)

Her er stylesheetet:

..job {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 11px;
font-style: normal;
font-weight: normal;
color: #993300;
text-align : justify;
}
A {
font : normal normal;
font-size: 11px;
font-family : Verdana;
color: #993300;
font-variant : normal;
font-style : normal;
text-decoration : none;
}
A:HOVER {
font : normal bold;
font-size: 11px;
font-family : Verdana;
color: #993300;
font-style : normal;
font-variant : normal;
}
A:ACTIVE {
font : normal bolder;
font-size: 11px;
font-family : Verdana;
color: #993300
}
A:VISITED {
font : normal normal;
font-size: 11px;
font-family : Verdana;
color: #993300;
font-variant : normal;
font-style : normal;
text-decoration : none;
}
A:FOCUS {
font : normal bold;
font-size: 11px;
font-family : Verdana;
color: #993300;
font-style : normal;
font-variant : normal;
}

Fra : Jonas Voss

Dato : 19-05-02 15:44

In article <ac8cs5$23hm$1@news.cybercity.dk>, Cathrine Mejse
<cat@cat.dk> wrote:

> Problemet er, at når jeg tester siden, er det kun
> første gang, jeg klikker på linket, at hover-effekten vises. Jeg har forsøgt
> at ændre på A Focus og A visited, uden at det hjælper. Hvad går galt?

[snip...]

Rækkefølgen på dine a: skal være

link
visited
hover
active

Ellers overskriver din visited din hover-effekt efter første klik.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Cathrine Mejse

Dato : 19-05-02 16:26

Tak for hjælpen!

Mvh Cat.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-02 15:48

Sun, 19 May 2002 16:28:13 +0200, skrev "Cathrine Mejse"
<cat@cat.dk>:

> [...]
>at ændre på A Focus og A visited, uden at det hjælper. Hvad går galt?

Sæt active til sidst.
Kald a for a:link

Der er noget, der hedder font på den måde, du har skrevet det.
font : normal normal; og font : normal bold;

Du kan angive fælles attributer for font i font, men da du har
udspecificeret det skal du ikke bruge det.

Du kunne font sådan
font: 1em bold Verdana