MS Windows
briani 27239
RAM opgradering under windows2000, hangup ~
Fra : Erik Torp

Dato : 19-05-02 14:16

Hej

jeg er ved at opgradere en ældre IBM-Aptiva med 128 MB RAM.
Systemet kører win-2000.

A: Første gang jeg starter op efter at have isat RAM-modulet starter den
fint op.
B: Næste opstart 'fryser' den efter IBM logoet (BIOS) er forsvundet.

Sætter jeg den gamle RAM-modul i starter windos perfekt op.

Jeg kan så gentage A + B.

Jeg har forsøgt at slette pagefile.sys med 'Windows 2000 recovery console'
og jeg har ændret page file størrelsen til 1,5 gange RAM størrelsen i system
properties.
Herudover har jeg haft Antivirus programmet afinstalleret.

Det nye RAM er PC133 SDRAM og det gamle er to 32 MB jeg ved ikke hvad RAM.

Er der nogle der kan give ig nogle gode råd, så jeg kan få de tiltrængte 128
MB igang ?

mvh
Erik Torp

Fra : jensenjs

Dato : 19-05-02 14:50

In article <3ce7a655$0$11929$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, erik.torp@c.dk says...
> [...]
>
> Er der nogle der kan give ig nogle gode råd, så jeg kan få de tiltrængte 128

Jeg havde en gang fat i en IBM (kan ikke huske hvilken model)
Den fandt den godt nok ud af at der var ændret i rammen men den ville
have at jeg bekræftede det for at starte igen hvis jeg ikke bekræftede
at jeg havde lavet ændringerne gad den ikke være med.
forhåbentlig er det sådan et problem du har, og ikke en fejlagtig ram
mvh JensenJS

Fra : Gevaldi

Dato : 19-05-02 15:17

Erik Torp <erik.torp@c.dk> har forfattet følgende:

> [...]
> B: Næste opstart 'fryser' den efter IBM logoet (BIOS) er forsvundet.
>
> Sætter jeg den gamle RAM-modul i starter windos perfekt op.

Mange IBM maskiner SKAL bruge originale
IBM ram.

--
/Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.
Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.