Anbefalelsesværdig litteratur søges
Fra : Jes Jørgensen

Dato : 07-02-01 16:15

Jeg arbejder i en koncern som består af flere selskaber som i sagens natur
har en del korrespondance til forskelige andre selskaber og offentlige
myndigheder. For at lette denne arbejdsgang kunne jeg godt tænke mig at lave
noget brevfletning i Word med et excel ark som datakilde evt. i flere
forskellige faneblade. For at være mere præcis forestiller jeg mig følgende:

Man starter et dokument op i word og bliver stillet følgende spørgsmål:
1. Hvilket selskab skrives der fra. Det svarer man så på hvorefter sidehoved
og sidefod udfyldes med de relevante data.
2. Hvilken person i selskabet skrives der for? Der svares og personlige data
som feks. navnet ved underskriften, direkte telefonnummer, mobil og mail
tilføjes de rigtige steder.
3. Hvilket selskab skriver man til. Modtager adresse feltet udfyldes.
4. Hvilken person skrives der til i modtagerselskabet. Attention linien
udfyldes og tiltaleform "Til/Kære" udfyldes

Jeg har siddet det meste af eftermiddagen og bikset med ask og fillin
funktionerne, ms query samt forskellige formularer uden dog at nå til et
tilfredsstillende resultat. Jeg kunne forestille mig at en kombination af
ask og fill-in funktionerne overfor ms query kunne løse mine problemer men
jeg kan ikke overskue hvordan.

Derfor ville jeg høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvilken bog
man skal købe for at blive fortrolig med dette område.

På forhånd tak

Jes Jørgensen