Reset af DFI P5BV3 + /Rev. C+
Fra : Martin K

Dato : 19-05-02 11:47

Hey Gruppe

Min mor har ovenstående mobo, og jeg tror det trænger til en reset.
Sagen er den at hun har fået et usb-mus, men der er ingen usb-porte i
'dyret'. Okay, man køber et I/O-kort (PCI til USB), med 4 porte på - ingen
problemer i det. Man sætter det i og Win2000 vil ikke boote op, nå ok, man
prøver i en anden sokkel - nægter stadig. Den hænger lige der, hvor den skal
til at skifte fra det hvide win2k skilt og til windows. Jeg tænkte, at det
nok var en eller anden IRQ-konflikt, så jeg forsøgte at flå batteriet ud af
den, og lade den stå et par timer. Derefter boote op med kun gfx-kort. Ingen
problemer. Så sætter man problemkortet i, og der er stadig problemer. Det
virkede altså ikke... Nu har i midlertid fundet ud af at der er en lille
jumper ved siden af batteriet, som man skal rodde lidt med. Men når man har
flyttet den, skal man så bare flytte den tilbage igen, eller skal man sætte
strøm til lortet, for at den resetter...?

Hardware:
mobo: DFI P5BV3 + /Rev. C+
cpu: AMD K6-2 400 MHz
hd: 10,1 Gb IBM disk (5400 rpm)
gfx-kort 1: 3DLabs Permidia 2 (8 mb)
gfx-kort 2: Creative Voodoo 2 (12 mb)
netkort: Et eller andet realtech
lydkort: Et eller andet ISA-kort, men virker ok
I/O-kort: PCI til USB kortet fra ST Lab

Hvordan får jeg det usb-kort til at virke...?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 19-05-02 14:53

Martin K wrote:

> [...]
> flyttet den, skal man så bare flytte den tilbage igen, eller skal man sætte
> strøm til lortet, for at den resetter...?

Man skal kun flytte jumperen over i modsat stilling i et par sekunder,
derefter flytte den tilbage igen.
Aldrig starte med jumperen i den modsatte stilling, det står garanteret
også i din manual.
Men da det kun har samme virkning som at tage batteriet ud, så hjælper
det nok ikke noget.