spiser vores post
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-05-02 21:40

Godaften

Jeg er desværre løbet ind i et problem, som jeg håber nogen har et råd imod.
Vi har egentlig aldrig rigtig haft problemer med at Nicki har ødelagt ting
herhjemme, ikke engang da han var hvalp ( han er nu 1 år og 3 mdr ), men nu
er den "gal".
Nicki har alle dage været rigtig glad for at bære ting, avisen fra kiosken,
brød fra bageren osv. Han begyndte fornylig også at hente avisen/brevene når
de kommer ind gennem døren, og kom glad og afleverede tingene. Men nu er
problemet opstået. Han henter den også når vi ikke er hjemme, hvilket
resultere i, at han ødelægger brevene/aviserne. Hvad gør jeg nu, det er jo
ikke ligefrem heldigt at finde vigtige breve i små stykker?
Muligheden er selvfølgelig at sætte en kurv for brevsprækken, men hvis andre
nu havde en anden løsning, kunne jeg godt tænke mig at høre denne.

På forhånd tak

Bolette

PS: Nu kan Nicki også ses på nettet
www.ni3ls.dk/nicki/index.htm

Fra : Mejdahl

Dato : 19-05-02 09:51

Hej Bolette
Prøv at snakke med posten, det kan være hans afløser ( når i ikke er
hjemme ) har drillet jeres hund, med at trække posten frem og tilbage i
brevsprækken og drillet hunden, posten er måske blevet bange en dag hvor
hunden har bulderet ind i døren, medens han/hun har været ved at putte
brevene ind og derfor MÅSKE drillet den lidt, så må posten når du/i er
hjemme evt. Om lørdagen, lige aflevere posten i din hånd i stedet for i
brevsprækken så kan det være at din hund og posten ikke har flere problemer
og du har har hel post, både på den ene og den anden måde ( det er da et
forsøg ). *s* Jens

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-05-02 11:32

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis andre
> nu havde en anden løsning, kunne jeg godt tænke mig at høre denne.

Det jeg tror du måske skal gøre er at lære din hund kun at hente breve
osv når I beder ham om det ... altså lære ham at postbudet putter
breve osv i ad brevsprækken og at det skal blive liggende på gulvet
indtil en af jer beder ham se efter post ... Sandra kunne hente mine
sko og utallige andre ting bl.a. den astmaspray jeg bruger mest .. men
hun kunne også lade det ligge ... det er noget lissom at du lærer din
hund at give hals for når den har lært det kan den også stoppes i at
gø ... Du kan bruge nej-øvelsen men da et nej altid bør være et nej
... vil jeg foreslå at du bruger ordet "vent" når du er hjemme og
dagens breve ryger ind og vovse ryger hen og vil tage den .. siger du
:" VENT" og roser selvfølgelig fordi han lader jeres post blive
liggende ... og du kan så give ham lov til via ordren" kom med
posten" at hente posten ... i begyndelsen går der ikke ret lang tid
mellem din ordre "vent" (bare lige så du ved han har forstået det ..
lissom da du indlærte nej-øvelsen )og til du giver contraordren .. men
det skal strækkes tidsmæssigt hvis du forstår .. .og til sidst vil
hunden være klar over at breve og aviser mm. kun skal hentes når mor
eller far beder om det ... også selvom det skal ligge en hel dag på
gulvet ...

Du løber lidt i problemet med at udstede forbud der skal gælde når du
ikke er hjemme .. de dur nemlig ikke fordi du ikke kan håndhæve dem
.... derfor skal du lære ham at det er din "befaling" om at hente
posten der giver grønt lys ..og ikke det at der dumper noget ind ad
brevsprækken ... Lær ham evt. at der er et tyggeben eller andet
spændende han må tage i stedet for at kaste sig over brevene ..

Hej og god pinse fra Ami