word X går ned...
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 18-05-02 18:45

Hmmpf!

Her sidder man i sit mørke studiekammer og forsøger at skrive
eksamensprojekt. Og ikke nok med at det er en provokerende solskinsdag der
bare skriger på at man skal opholde sig ude, så begynder word X gudhjælpemig
at bryde sammen i tide og utide!? Hver gang jeg markerer et tekststykke og
forsøger at flytte det går word ned med en uventet fejl!?

Hva' er nu det for noget [censur]?

iBook 600, OS X 10.1.4.

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-02 19:23

Jesper M=?ISO-8859-1?B?+A==?=ller-Fink <jmfink@mac.com> writes:

> Hver gang jeg markerer et tekststykke og forsøger at flytte det går
> word ned med en uventet fejl!?

Puha.... Eksamensprojekt og ustabil Word. Du har vel hentet alle
updates til OfficeX?

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 18-05-02 19:32

On 18/05/02 20:23, in article kyadqx2u41.fsf@mimer.null.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Puha.... Eksamensprojekt og ustabil Word. Du har vel hentet alle
> updates til OfficeX?

jeps - jeg har fundet ud af at jeg 'bare' skal lade være med at flytte for
meget rundt på teksten... (æble-x og æble-v går dog - heldigvis!)

Tak for linket

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-02 21:42

> [...]

> jeps - jeg har fundet ud af at jeg 'bare' skal lade være med at
> flytte for meget rundt på teksten... (æble-x og æble-v går dog -

Forståeligt at du bliver pragmatisk når timerne bliver små og deadline
rykker nærmere, men det lyder godt nok frustrerende og
utilfredsstillende.

Hvis du finder en diagnose og en løsning på problemet, må du gerne
vende tilbage her i gruppen. Som du beskriver det er Word v.X på
nuværende tidspunkt ubrugelig til seriøs tekstbehanding, hvilket er en
skam, eftersom Word 98 og 2001 faktisk virkede aldeles
tilfredsstillende og kan "alt". Jeg vil i hver fald vente med at
lokke min kæreste over å OSX. Hun er også RUC'er, hvilket betyder en
masse teksbehandling (Word) i den tungere end.

Hvad læser du forresten?

> Tak for linket

Hvilket link?

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 18-05-02 22:02

On 18/05/02 22:42, in article ky8z6hjihs.fsf@mimer.null.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Forståeligt at du bliver pragmatisk når timerne bliver små og deadline
> rykker nærmere, men det lyder godt nok frustrerende og
> utilfredsstillende.

Ja - det bliver en noget afstumpet skriveproces.

> [...]
> lokke min kæreste over å OSX. Hun er også RUC'er, hvilket betyder en
> masse teksbehandling (Word) i den tungere end.

Det er ganske enkelt noget bæ! Men jeg er efterhånden blevet afhængig af OS
X's stabilitet - dets finurligheder er til gengæld møgirriterende ... men nu
har jeg alligevel skrottet 9 på min iBook fordi jeg var ved at blive skizo
og kunne til sidst ikke finde ud af hvilken vej min iBook skulle lukkes
op...

Men OS X har også været et af argumenterne for at jeg kunne få min iBook
koblet på skolen trådløse netværk - en dejlig 155 mbit linje

Det bliver spændende at se hvad jaguaren bringer - jeg har altid drømt om at
flyde rundt i sådan én.

> Hvad læser du forresten?

Informationsvidenskab <http://www.infovid.sdu.dk>

Jeg ved ikke rigtig hvad det ender med, men jeg føler da at jeg efterhånden
bliver mere og mere klog på livet. Det er vel altid godt

> Hvilket link?

fra din sig.

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-02 22:17

Jesper M=?ISO-8859-1?B?+A==?=ller-Fink <jmfink@mac.com> writes:

> Informationsvidenskab <http://www.infovid.sdu.dk>

Jamen, så skal du huske at sende dit projekt til Akademisk
Opgavebank. Med OSX kan du tilmed selv gøre det til PDF.

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 18-05-02 22:25

On 18/05/02 23:17, in article ky4rh5jgv9.fsf@mimer.null.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Jamen, så skal du huske at sende dit projekt til Akademisk
> Opgavebank. Med OSX kan du tilmed selv gøre det til PDF.

Det finder jeg ud af om jeg vil efter d. 17. juni ...

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-05-02 22:06

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> writes:

> Puha.... Eksamensprojekt og ustabil Word. Du har vel hentet alle
> updates til OfficeX?

Tak for tippet. Forhaabentligt hjaelper det - jeg har ikke turde
bruge Word til noget serioest endnu.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-02 22:22

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Tak for tippet. Forhaabentligt hjaelper det - jeg har ikke turde
> bruge Word til noget serioest endnu.

Lyder godt nok af hat & briller. Lad os krydse fingre for hurig
portering af Open Office.org og LyX. LyX holder.

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 18-05-02 22:24

On 18/05/02 23:21, in article ky1yc9jgnq.fsf@mimer.null.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Lyder godt nok af hat & briller. Lad os krydse fingre for hurig
> portering af Open Office.org og LyX. LyX holder.

Ja for katten! Øh ... Mac'en!

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-02 20:34

On 18.5.2002 19:44, in article B90C5FA4.6A9E%jmfink@mac.com, "Jesper
Møller-Fink" <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> at bryde sammen i tide og utide!? Hver gang jeg markerer et tekststykke og
> forsøger at flytte det går word ned med en uventet fejl!?

microsoft.public.mac.office.word - de ved det.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 18-05-02 21:24

On 18/05/02 21:33, in article B90C7934.1B7DD%david@blangstrup.dk, "David
Blangstrup" <david@blangstrup.dk> wrote:

> microsoft.public.mac.office.word - de ved det.

Tak - den prøver jeg.

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 19-05-02 17:19

On 18/05/02 21:33, in article B90C7934.1B7DD%david@blangstrup.dk, "David
Blangstrup" <david@blangstrup.dk> wrote:

> microsoft.public.mac.office.word - de ved det.

Ja - jeg fandt et svar:

> I think you are being hit by the "Long path name drag" bug. Move the file up
> in your folder structure (say, to "Documents") and try again. OK now? Word
> has a limitation that if the combined path and file name exceeds
> 136 characters, Word crashes when you try to drag text. It's an OS bug
> they're working on. It only affects "some" systems.

Og det hjalp at smide dokumentet i 'Documents' mappen. Jeg troede ellers kun
det var windåser der kunne sådan noget... Om igen Apple/m$! :-/

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 19-05-02 18:50

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Og det hjalp at smide dokumentet i 'Documents' mappen. Jeg troede ellers kun
> det var windåser der kunne sådan noget... Om igen Apple/m$! :-/

Man kan jo så undre sig over at en sådan bug overhovedet kan eksistere.
Hvorfor i alverden har et dokuments placering undflydelse på drag 'n
drop internt i dokumentet.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-05-02 19:42

In article <1fcg4ab.j2upy014xrh38N%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Man kan jo så undre sig over at en sådan bug overhovedet kan eksistere.
> Hvorfor i alverden har et dokuments placering undflydelse på drag 'n
> drop internt i dokumentet.

Microsofts programmer bruger en, skal vi sige, lidt speciel filstruktur.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 19-05-02 22:33

> Microsofts programmer bruger en, skal vi sige, lidt speciel filstruktur.

Jow sikkert, men jeg kan nu ik' forstå, hvorfor der skal skrives/læses
fra det fysiske dokument for at trække og slippe.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-05-02 22:39

In article <1fcge78.su0hj81lblk3kN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Jow sikkert, men jeg kan nu ik' forstå, hvorfor der skal skrives/læses
> fra det fysiske dokument for at trække og slippe.

Er der mere af det der kommer fra MS du ikke lige forstår?