MS Windows
briani 27239
Install . af Win98 på maskine med SCSI-CD-~
Fra : Brian Østergaard

Dato : 18-05-02 19:00

Hej NG

Jeg har en gammel IBM PC Server330, som jeg gerne vil installere win98 på,
men der er SCSI-cdrom-drev i maskinen og når jeg booter fra win98 disketten
så finder den intet cdrom-drev og så er det jo lidt svært at installere fra
cd-rommen.

Hvad gør jeg ?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Brian Ø

Fra : testpersonen

Dato : 18-05-02 19:53

"Brian Østergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
disketten
> så finder den intet cdrom-drev og så er det jo lidt svært at installere

Mener w98 SE har setupdisk med scsi support.. find en sådanne maskine og lav
en opstarts disk... dog med nyere scsi kort virker det ikke det ved jeg
personligt...

Testpersonen

Fra : Brian Østergaard

Dato : 18-05-02 20:21

KLIP

> [...]
lav
> en opstarts disk... dog med nyere scsi kort virker det ikke det ved jeg

KLIP

Det er en win98SE jeg bruger og på min "hoved"-maskine har jeg også
SCSI-drev og her fungerer setupdisken ok. men det SCSI-kort eller SCSI-drev
der sidder i IBM-maskinen vil den altså ikke sammen med.
Der var NT4 på maskinen da jeg fik den, men jeg havde ikke fået password
eller noget så det kunne jeg ikke rigtig bruge til noget.

Med venlig hilsen
Brian Ø

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-02 20:47

Sat, 18 May 2002 21:21:28 +0200, skrev "Brian Østergaard"
> [...]

>SCSI-drev og her fungerer setupdisken ok. men det SCSI-kort eller SCSI-drev
>der sidder i IBM-maskinen vil den altså ikke sammen med.

Nogen scsi-controllere kan boote, det kan ældre ikke, så du skal
have lagt en driver ind på bootdisketten.

Desværre har jeg ikke erfaring i det, så jeg kan ikke hjælpe dig
videre.

Men du kan måske bruge noget af dette:

<http://www.nu2.nu/bootdisk/cdrom/>
<http://support.micronpc.com/file_lib/boot.html>
<http://www.powerload.fsnet.co.uk/bootdisk.htm>

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-05-02 20:38

Brian Østergaard wrote:

> Hvad gør jeg ?

www.bootdisk.com

mvh
Henning

Fra : Brian Østergaard

Dato : 18-05-02 23:32

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> www.bootdisk.com
>
> mvh
> Henning

Hej

Jeg fandt ingen bootdiske der umiddelbart virkede, men efter lang tids søgen
fandt jeg en SCSI.driver hos IBM der virker.

Tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Brian Ø