MS Windows
briani 27239
Win XP-installation - Produktnøgle passer ~
Fra : Homer

Dato : 18-05-02 17:44

Til NG,

Ovenstående fejlmeddelelse får jeg efter udført installation. Den
optræder helt præcist ifm. den allerførste kørsel af Windows XP -
umiddelbart efter indtastning af login-navne. Fejlen bliver i samme
dialogboks også døbt "0x80040509". Jeg kan kun vælge at acceptere
fejlen, ikke få hjælp, og derefter blot lukke/genstarte.

Umiddelbart lyder det jo som en forkert indtastning af produktnøgle,
men den ikke nærmere definerede "medietype"-diagnose har forvirret mig
lidt. Jeg har ledt efter emner relateret hertil på nettet uden held.

Ved nogen hvilken fejlmeddelelse man ville få, hvis man har
fejlindtastet produktnøglen? Vil den ud som min fejlmeddelelse, og vil
den først dukke op så sent i installationen - og uden mulighed for
genindtastning?

VH Homer

PS: En sidste ting - eneste bekymrende del af installationen op til
fejlmeddelelsen har været, at XP ikke var i stand til at kopiere
"wmerrenu.dll" til harddisken. Ved ikke om det har forbindelse til min
blokering.

Fra : Carl Munk

Dato : 18-05-02 21:01

"Homer (slet VLTIH)" <psv@VLTIHe-box.dk> wrote in message

> Til NG,
>
> Ovenstående fejlmeddelelse får jeg efter udført installation. Den
> optræder helt præcist ifm. den allerførste kørsel af Windows XP -
> umiddelbart efter indtastning af login-navne.

CD_Rom navn [wxpcol_da]

Brug dette serienummer til den:
PCFKW-49CFC-VJ93V-G868B-QTMDB

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-05-02 22:16

Jeg så ham ikke efterlyse noget "Warez" og det hører da heller ikke
hjemme her i gruppen.

Fra : Homer

Dato : 19-05-02 12:59

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
> Jeg så ham ikke efterlyse noget "Warez" og det hører da heller ikke
> hjemme her i gruppen.

Du har ganske ret, JP. Det var ikke det jeg efterlyste.

I mellemtiden er jeg dog nået et stykke videre. Jeg har fundet ud af,
at fejlen skyldtes, at jeg er kommet til at boot'e med XP
*home*-disketter til min XP *pro*-CD. Derfor fejlmeldingen om
"medietype".

Så var det jo bare at skabe nogle *pro*-disketter fra nettet, boot'e
med dem, og installere XP Pro fra min CD.

_Men_:

Nu "tror" min PC, at den pågældende CD rummer XP *Home*. Derfor
accepterer den ikke CD'en, når den prompt'er den efter at have kørt
alle seks *pro*-disketter. Jeg håbede at slette denne "erindring" om
Home ved at formatere mit hårdt prøvede C-drev igen, men uden held:

Hvis jeg boot'er det tomme C-drev med *pro*-disketter nu, vil den ikke
æde CD'en; hvis jeg starter med *home*-disketterne, er den klar til at
prøve at installere (og den registrerer *ikke*, at det er en forkert
XP-version på CD'en ift. boot-disketterne).

Så kort sagt: Hvordan sletter jeg denne association på PC'en om den
pågældende CD-ROM?

På forhånd tak,
VH Homer

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-02 21:29

Prøv en almindelig win9x bootdisk og kør winnt32.exe fra i386
folderen.

Fra : Homer

Dato : 20-05-02 09:44

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
> Prøv en almindelig win9x bootdisk og kør winnt32.exe fra i386
> folderen.

Tak for det, det vil jeg prøve i eftermiddag, når jeg ser til dyret
igen. Hvad forventer du, at dét vil udrette?

Jeg har umiddelbart kun en bootdisk til ME liggende - ved du/andre, om
"winnt32.exe" også ligger på denne disk, eller skal jeg explicit på
jagt efter en win9x-bootdisk?

VH
Homer

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-05-02 12:04

Findes i i386 folderen på CD'en.
WIN Me hører til win9x generationen.

Fra : Homer

Dato : 21-05-02 06:52

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
> Findes i i386 folderen på CD'en.
> WIN Me hører til win9x generationen.

Tak for hjælpen, Jens Peter. Jeg må desværre skuffe dig og andre
eventuelle følgere af denne tråd med, at vi aldrig finder ud af, om
din løsning ville have virket.

Jeg besluttede mig for i stedet at forsøge at boot'e fra CD'en. Det
virkede efter at have omkonfigureret min sekundære harddisk's status i
BIOS'en; *så* fandt jeg endelig mit CD-ROM-drev, og kunne boot'e uden
de f****** disketter.

Så vi fandt aldrig ud af om din metode virkede; ejheller, som jeg blev
foreslået i en anden NG, om en fdisk af Master Boot Record'en ville
have virket ...

Men tak alligevel,
VH Homer

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-05-02 22:14

Hvis det er en OEM version så kontakt sælgerens support afdeling.
Ellers kontakt Microsoft salgssupport, de vil kunne give dig en ny
produktnøgle og hjælpe dig med at fjerne den ukorrekte.