MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WIN XP rettigheder
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-05-02 16:41

Efter en reinstallation af Windows XP, er en mappe med filer blevet
utilgængelig.

Der er anvendt samme navn og password som før, men computeren har fået
et andet navn.

Kan jeg få adgang til den gamle mappe og hvordan?

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 19-05-02 12:06

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> [...]
> et andet navn.
>
> Kan jeg få adgang til den gamle mappe og hvordan?

Der må da være en eller anden her i gruppen, der véd noget om det?

Fra : jensenjs

Dato : 19-05-02 15:09

In article <1fcflnb.m1b461id21yyN@[10.1.128.10]>, stigleerbeck@mac.com says...

> Der må da være en eller anden her i gruppen, der véd noget om det?
>
> Stig

> www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Nu har jeg ikke nogen dansk udgave af w2k eller XP
så jeg må gætte mig til de danske menuer
Hvis du bruget NTFS så prøv følgende.
Højreklik på mappen
vælg properties (egenskaber)
Tryk på fanebladet Security (Sikkerhed)
Tryk på knappen Advanced (Avanceret)
Tryk på Fanebladet Owner (Ejer)
Vælg sæt så den nye administrator som ejer af mappen
Sæt hak i feltet Replace owner on subcontainers and objects
(udskift ejer på undermapper og objecter)

MVH JensenJS

Fra : Probst

Dato : 19-05-02 15:02

"Stig Leerbeck" <stigleerbeck@mac.com> wrote in message
> [...]
> et andet navn.
>
> Kan jeg få adgang til den gamle mappe og hvordan?

Først skal du slå den simple sikkerhed fra - det gør du i stifinderen under
tools - folder options - view.

- Dernæst gå ind i security for partitionen og vælg advanced - owner - take
ownership (husk at markere at du vil have underfoldere med)
- Afhængig af antallet af filer og foldere i partitionen, kan du nu holde en
god kaffepause, mens den giver dig ejerskab på alle filer.
- Når den er færdig med det, vil du være i stand til at sætte nye
rettigheder for partitonen.

--
Med venlig hilsen/regards
Christian Probst