MS Windows
briani 27239
Kan man lave en genvej til dvale?
Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 18-05-02 15:25

Jeg bruger win XP PRO DK. Når jeg skal have computeren i dvale, sker det jo
via start og så holdes "shift" nede hvorefter "stand by" skifter til
"dvale". Er det muligt fast at få vist "dvale" som en 4. mulighed eller lave
en genvej på skrivebordet til det.
--
NOSPAM
fjernes i e-mail
Venlig hilsen og god pinse
Bjarne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-05-02 15:28

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in message

> [...]
> via start og så holdes "shift" nede hvorefter "stand by" skifter til
> "dvale". Er det muligt fast at få vist "dvale" som en 4. mulighed eller

Har du ikke et genvejs tastatur eller ligende??

Hvis du har et tastatur med en halvmåne eller i den retning. Er denne vist
default til standby. Denne kan sættet til Dvale ved nedstående betode:

Du kan sætte hvad de forskelle ting skal gøre ved din puter inde i kontrol
panel og power options...

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 18-05-02 15:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce66508$0$13623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> [...]
> betode:
>
> Du kan sætte hvad de forskelle ting skal gøre ved din puter inde i
Jo jeg har et genvejs tastatur, men halv månen er den eneste genvej og i
strømstyring under kontrolpanel gives der ikke mulighed for at ændre denne
fra standby til dvale
--
NOSPAM
fjernes i e-mail
Venlig hilsen
Bjarne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-05-02 15:37

> Jo jeg har et genvejs tastatur, men halv månen er den eneste genvej og i
> strømstyring under kontrolpanel gives der ikke mulighed for at ændre denne
> fra standby til dvale

Ikke??

Inde under advanceret

"when I press the sleep butten on my computer:

- Do nothing
- Ask me what to do
- Standby (default)
- Hybernate
- Shut down

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 18-05-02 15:59

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce666fc$0$93880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> [...]
>
> Ikke??
>
> Inde under advanceret
>
> "when I press the sleep butten on my computer:

Nej den omtaler kun som eneste mulighed afbryderknappen på min computer.
Intet om standbyknappen på tastaturet
--
NOSPAM
fjernes i e-mail
Venlig hilsen
Bjarne

Fra : Jostein Åshammer

Dato : 18-05-02 20:07

Høyreklikk skrivebord. Velg "New" og deretter "Shortcut"
Skriv deretter "rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation" (uten ")
Klikk "Next" og lag et navn på snarveien.
Klikk på snarveien og maskinen går i dvale.

Jostein

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 18-05-02 21:20

Jostein Åshammer wrote:
> [...]
> Klikk "Next" og lag et navn på snarveien.
> Klikk på snarveien og maskinen går i dvale.

Jeg siger tak

--
NOSPAM
fjernes i e-mail
Venlig hilsen
Bjarne

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 18-05-02 21:54

[6800] B. Rosch wrote:

> Jeg siger tak
Men det virker ikke, siger det mangler Lock Workstation. Jeg bruger Win XP
Pro DK har prøvet med luk computer i stedet, men det virker heller ikke

--
NOSPAM
fjernes i e-mail

Fra : Leony

Dato : 19-05-02 11:12

"[6800] B. Rosch" <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> via start og så holdes "shift" nede hvorefter "stand by" skifter til
> "dvale". Er det muligt fast at få vist "dvale" som en 4. mulighed eller

http://www.pcmag.com/article/0,2997,s=1519&a=24413,00.asp
Er en mulighed.

Ved ikke om denne virker til XP:
http://www.fixup.net/tips/suspend/suspend.htm

Dette er en mulighed:
http://www.budja.com/shutdown/

Håber der er noget af det der kan bruges.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 19-05-02 12:11

Leony wrote:

> [...]
>
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.
Jeg siger tak og vil igang med at prøve

--
NOSPAM
fjernes i e-mail

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 19-05-02 12:54

[6800] B. Rosch wrote:
> [...]

Er den sædvanlige genvej i XP

Virker perfekt og der kan vælges mellem 6 muligheder i den lille zipfil man
henter

Virker kun til at slukke helt

Jeg siger tak for nu virker det som jeg gerne vil have det.

--
NOSPAM
fjernes i e-mail

Fra : Leony

Dato : 20-05-02 13:24

> Jeg siger tak for nu virker det som jeg gerne vil have det.

Jeg er glad for at der var en af dem der virkede.