Nogen der kender dette nummer??
Fra : Hense

Dato : 07-02-01 14:12

Jeg hørte det i på min skiferie i Frankrig. Det er en dance nummer hvor
der bliver brugt et sample af omkvædet fra MC Hammer's "You Can't Touch
This". Jeg tror nok nummeret hedder "Wutzup"

Er der nogen der ved hvad det er for et nummer og hvem der har lavet det?

mvh
Hense

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-02-01 15:23

"Hense" <hense@hense.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> This". Jeg tror nok nummeret hedder "Wutzup"
>
> Er der nogen der ved hvad det er for et nummer og hvem der har lavet det?

Nummeret er blevet nævnt ovenfor, engang i løbet af januar, tror jeg. Prøv
at søge på www.dejanews.com

/Nikolaj

Fra : ---A--team--

Dato : 07-02-01 22:50

Hej Hense.

> Nummeret er tilbage fra slutningen af sidste år, og er en skide skør
reklame gimmic fra ølmærket Budweiser
Se mere på http://www.budweiser.com/home.html
Her kan du høre dele af sangen og se de medfølgende tv reklamer for den jo
udemærket øl..
Ps. sangen er med nogle fyre der hedder Da Muttz og sangen hedder Whassup.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-02-01 22:59

"nikolaj borg"

> Nummeret er blevet nævnt ovenfor, engang i løbet af januar, tror jeg. Prøv
> at søge på www.dejanews.com

Og svaret er: Da Muttz - Wassup

Nummeret har vist dannet lidt kult - i hvert fald er det blevet meget moderne
blandt stjerner og folk ved musikprisoverrækkelser at råbe Wassup! i tide og
utide, så vidt jeg har erfaret.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 07-02-01 23:43

Og den er udkommet herhjemme på single igår!

Rasmus

Fra : Tinka

Dato : 08-02-01 00:53

"Peter Brandt Nielsen" wrote:

> [...]
>moderne blandt stjerner og folk ved musikprisoverrækkelser at råbe
>Wassup! i tide og utide, så vidt jeg har erfaret.

I dette tilfælde er "hønen eller ægget?" til at besvare.. Da Muttz
var/er et konceptband som blev dannet da Budweisers "Whassup"-reklame
gik hen og blev kult. Jeg så en *drønpinlig* liveudgave af nummeret på
Top of the Pops i efteråret 2000, hvor studieværten gjorde rent meget
grin med hele miseren. Reklamen er dog stadigvæk ret sjov. Men - altså
- først reklame (som det vist er det folk refererer til når de skriger
"Whassuuuup") så sang.

Tinka
--
----
who i wonder

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 08-02-01 01:34

"Hense" <hense@hense.dk> wrote in message
> [...]
nummer hvor
> der bliver brugt et sample af omkvædet fra MC Hammer's "You Can't

Som igen i vid udstrækning er samplet fra "Superfreak" med Rick James
(bare for at irritere)

Mvh
Anders