Hvor gamle er folk i StarWars?
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-05-02 12:39

I EP1 var Anakin så vidt jeg husker 9 år, og Padme lignede en på 20 eller
deslige.

Så i EP2 burde Padme være 30 når Anakin er 19 år - men sådan ser de bare ikke
ud - og så kan jeg i øvrigt heller ikke forstå at Padme ville være interesseret
i en så ung knøs i EP2.

Noget andet er Owen Lars som jo også er søn af Shmi. Han var ikke født i EP1,
hvilket betyder at han skal være noget ála 10 år yngre end Anakin - men det
ser han da ikke ud til at være?

Og nårh ja, så vil jeg mene at vagterne på settet ikke har gjort sit job
godtnok - Danielle Steel har tilsyneladende haft held med at redigere i
manuskriptet.

--
Anders Vind Ebbesen
Når man skal score i dag, skal man ikke komme med blomster, men med en 128MB

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-05-02 12:56

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> I EP1 var Anakin så vidt jeg husker 9 år, og Padme lignede en på 20 eller
> deslige.

Natalie Portman var 15-16 år da de optog den.

> [...]
ikke
> ud - og så kan jeg i øvrigt heller ikke forstå at Padme ville være

Padme var vidst nok 13 i episode 1

> [...]
EP1,
> hvilket betyder at han skal være noget ála 10 år yngre end Anakin - men

Ikke rigtigt. Cliegg Lars havde ham fra et andet ægteskab.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-05-02 13:01

In article <3ce64071$0$65105$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Peter Larsen claimed the following:
> "Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> ikke
> interesseret
>
> Padme var vidst nok 13 i episode 1

Nu kender jeg ikke særligt mange tilfælde (læs: ingen) hvor 13 årige piger har
en indsigt der er så stor som Padme Amidala's i EP1 - det virker lettere
tåbeligt.

I øvrigt kender jeg heller ikke mange (læs: ingen) par hvor pigen er 23 og
drengen er 19.

Okaj.

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-05-02 13:12

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> en indsigt der er så stor som Padme Amidala's i EP1 - det virker lettere

Man må gå ud fra at hun er udvalgt og uddannet til hendes stilling fra helt
ung af, Det tror sku da pokker du ikke kender nogen i vores MTV
pop-pis-kultur der er lige så indsigtsfuld som Amidala

> I øvrigt kender jeg heller ikke mange (læs: ingen) par hvor pigen er 23 og
> drengen er 19.

Hvis du ikke kender nogen par med mere end 4 års forskel, har du en del at
opleve endnu

--
-=JESPER=-
www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-05-02 13:17

> [...]
har
> en indsigt der er så stor som Padme Amidala's i EP1 - det virker lettere

Det er Star Wars = Det er et eventyr.

IIRC er der vidst også noget med at børn på Naboo uddannes til deres
fremtidige
jobs helt fra starten af deres skolegang.

> I øvrigt kender jeg heller ikke mange (læs: ingen) par hvor pigen er 23 og
> drengen er 19.

Fordi du ikke kende nogen er det da slet ikke umuligt. Lidt åndssvagt
grundlag
at sammenligne ud fra. Og husk, det er jo et eventyr. :)

Hilsen

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-05-02 14:27

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> writes:

> Fordi du ikke kende nogen er det da slet ikke umuligt. Lidt åndssvagt
> grundlag
> at sammenligne ud fra. Og husk, det er jo et eventyr. :)

Jeg tror, at Karsten (en af mine venner) var omkring 20, da han mødte
Marianne, som er en del ældre. 5-6-7 år, tror jeg. De blev gift et par
år senere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : Peter G.

Dato : 18-05-02 15:09

In article <m3it5lk2mr.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul
<pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote...

> Jeg tror, at Karsten (en af mine venner) var omkring 20, da han mødte
> Marianne, som er en del ældre. 5-6-7 år, tror jeg. De blev gift et par
> år senere.

Men det er nu en minoritet af ægteskaber hvor kvinden er er ældre end
manden. Ligeså med par hvor manden er lavere end kvinden.

At Amidala er ca. 4-5 år ældre end Anakin er forskellig fra normen, men
bestemt ikke umuligt. Godt han ikke også er lavere end hende.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-05-02 16:16

Peter G. wrote:

> [...]
> manden. Ligeså med par hvor manden er lavere end kvinden.
>
> At Amidala er ca. 4-5 år ældre end Anakin er forskellig fra normen, men

Helt enig. Kender f.eks. et par hvor kvinden var 30 og manden 19. Så
denne fire års forskel forekommer mig nu ikke så fandens utroværdig.

Tror godt nok ikke de endte med at blive sammen men efter alt at dømme
så er der også en god chance for at Anakin drager andre veje senere

Tenz.

Fra : H3nrik V!

Dato : 19-05-02 00:55

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message

> [...]
>
> At Amidala er ca. 4-5 år ældre end Anakin er forskellig fra normen, men
> bestemt ikke umuligt. Godt han ikke også er lavere end hende.

Men Kraften er stærk hos ham, hvilket nok ikke er en helt uvæsentlig
faktor - desuden fremstår han jo i beskytter-rollen...!

/H3nrik!

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-05-02 01:18

H3nrik V! wrote:
> "Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message

> Men Kraften er stærk hos ham, hvilket nok ikke er en helt uvæsentlig
> faktor - desuden fremstår han jo i beskytter-rollen...!

Det undrede mig lidt at han ikke bare lavede The Jedi Mind Trick (tm),
og sagde: "You want to have hot steaming monkey sex with me on the couch".

/David

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 19-05-02 12:58

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, David Rasmussen
<pinkfloydhomer@yahoo.com> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Det undrede mig lidt at han ikke bare lavede The Jedi Mind Trick (tm),
>og sagde: "You want to have hot steaming monkey sex with me on the couch".

:)

Han siger jo selv at TJMT(tm) kun virker på "the weak minded".
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Peter G.

Dato : 19-05-02 13:21

In article <ac8457$1jc2$1@news.cybercity.dk>, Martin Mouritzen
<martin@fez.dk> wrote...
> [...]
> stuff, and I had to correct this gibberish:

> :)
>
> Han siger jo selv at TJMT(tm) kun virker på "the weak minded".

Og? Hun er jo både forelsket og politiker.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-05-02 15:27

On Sat, 18 May 2002 12:01:06 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>I øvrigt kender jeg heller ikke mange (læs: ingen) par hvor pigen er 23 og
>drengen er 19.

Du kendte mig heller ikke for 5 år siden.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Sparre

Dato : 18-05-02 19:35

> I øvrigt kender jeg heller ikke mange (læs: ingen) par hvor pigen er 23 og
> drengen er 19.

Jeg kender faktisk hele 3 par hvor det er tilfældet... faktisk et hvor
fordelingen er P = 25 D = 20

--
Ja, og ?
Christian Sparre

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 18-05-02 15:46

On Sat, 18 May 2002 13:55:46 +0200, "Peter Larsen" <????Trump@pc.dk>
wrote:

>Padme var vidst nok 13 i episode 1

Born Padmé Naberrie, Queen Amidala was the formal name of the royal
leader of Naboo. As a child, Amidala was prodigiously talented and
extremely well educated. She had long been interested in public service,
volunteering in the Refugee Relief Movement as a child. At the age of
eight, she joined the Apprentice Legislature and became and Apprentice
Legislator at age 11. By 14, she was elected Queen of Naboo.

Taget herfra:
http://www.starwars.com/databank/character/amidala/

--
Mvh. Stefan