Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Online print af digital fot
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 18-05-02 10:58

Hej

Jeg har netop hentet 2 fotos fra Japanfoto, og jeg er blevet skåret
væk ude i siden, suk.

Merlin tilbyder i det mindste at man kan vælge om man vil have
billedet beskåret hvis formatet på filen ikke passer, eller vælge en
hvids stribe på papiret.

Hvad er de bedste steder for fremkaldelse af digitale billeder
(printning af dem)?

Mvh

Jens Jakob

P.s Og hvem sender billederne, så jeg slipper for at gå i butikken.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-05-02 16:43

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvids stribe på papiret.
>
> Hvad er de bedste steder for fremkaldelse af digitale billeder

Jeg kan kun svare: www.fotomaster.dk

MVH Henrik (Billedhenteren)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-05-02 17:26

"Henrik Nielsen" <topper@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan kun svare: www.fotomaster.dk
>
> MVH Henrik (Billedhenteren)

Jeg har forstået dit spørgsmål og har svaret på det.
MVH Henrik

Fra : Troels Arvin

Dato : 19-05-02 13:05

On Sat, 18 May 2002 17:42:39 +0200, Henrik Nielsen wrote:

> Jeg kan kun svare: www.fotomaster.dk

Det ser ret dyrt ud, synes jeg. Jeg antager, at det bliver ekstra dyrt,
hvis man skal have tilsendt billederne med post? (Mange af os bor ikke i
Næstved). Hvordan håndterer de tilskæring af billeder, hvis digitalfoto
dimensioner ikke passer til papirformatet?

Jens:
Der er jævnligt diskussioner om emnet. Se fx.:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=3cc33044%240%2463782%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1

Fra : Niels Poulsen

Dato : 19-05-02 15:35

Dyrt tja, det koster dkr. 29,- for forsendelse med Post Danmark og dkr. 15,-
i startgebyr hvis du selv henter printene i Næstved.

I det særlige gratis-program (Fotowire Print Service) der anvendes til at
overføre billedfilerne med, vælger man størrelse på printet og efterfølgende
beskæring horisontalt eller vertikalt eller ingen beskæring. Ved valg af
ingen beskæring printes største bredde eller højde til kant inden for det
valgte format.

Jeg har lige besluttet mig for at teste kvaliteten!

vh
Niels
don't forget to visit: www.nipnet.dk en verden i billeder

Fra : emj

Dato : 19-05-02 01:31

Jens Jakob Andersen skrev i
<feb712b0.0205180158.71a5ed3c@posting.google.com>:

>Jeg har netop hentet 2 fotos fra Japanfoto, og jeg er blevet skåret
>væk ude i siden, suk.

Hvorfor beskærer du ikke selv billederne før du sender dem
"fremkaldelse"?
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 20-05-02 20:01

> Hvorfor beskærer du ikke selv billederne før du sender dem
> "fremkaldelse"?

Fordi jeg har brændt 10 cd'er med foto fra et familietræf som jeg nu
skal sende ud til familen. OG der er 280 billeder på hver cd...

Jeg råder familien til at bruge Japanfoto eller Merlin med "walk-in"
service.

JJ

Fra : Jostein Åshammer

Dato : 20-05-02 22:59

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> skal sende ud til familen. OG der er 280 billeder på hver cd...
>
> Jeg råder familien til at bruge Japanfoto eller Merlin med "walk-in"

Jeg bruker Cropeverktøyet i PhotoShop og stiller inn dim. til 10,2 x 15,2.
Da får jeg alltid bilder uten hvite kanter.

Jostein

Fra : emj

Dato : 20-05-02 23:10

Jens Jakob Andersen skrev i
<feb712b0.0205201101.10be583b@posting.google.com>:

>Fordi jeg har brændt 10 cd'er med foto fra et familietræf som jeg nu
>skal sende ud til familen. OG der er 280 billeder på hver cd...

Det var dog en underlig dokumentation for ikke at aflevere billeder i
en kopiklar størrelse
Hilsen emj

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 21-05-02 07:21

> Det var dog en underlig dokumentation for ikke at aflevere billeder i
> en kopiklar størrelse

Og et underligt svar svar svar.

Nå, lad os ikke starte en flame. Jeg har ikke tid til manuelt at
croppe 280 billeder, så derfor....