underligt problem ved opstart
Fra : Niels Solskin

Dato : 18-05-02 07:00

Hej NG !

Har købet en brugt k6-2 500 mhz på et ax59pro i et codegen kabinet
med 300 W strømforsyning.

Computeren kører fint ! Men startede med hver anden gang man trykkede
på "tænd" knappen ikke at boote og vise et sort billede (skærmen går
ligeledes fra Grøn til standby.

Så trykker man på den lille genstart knap og så starter den helt som den
skal.

Nu er det stort set hver gang jeg skal tænde computeren...at den skal
have et lille tryk på genstartsknappen for at komme videre.

Nogen ideer til hvad der er galt ??

Mange tak for hjælpen !

Niels

Fra : raven

Dato : 18-05-02 09:32

On Sat, 18 May 2002 05:59:54 +0000 (UTC), "Niels Solskin"
<solskin@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu er det stort set hver gang jeg skal tænde computeren...at den skal
>have et lille tryk på genstartsknappen for at komme videre.

Det kan være mange ting:

- prøv at sætte ram'en i igen, eller prøv med noget andet ram, eller
med det bedste ram alene, .... det langsomste ram skal sidde i den
første
- hvis det er et meget strømslugende grafikkort, hjælper det ikke, at
strømforsyningen er 300 w. For spændingsregulatorerne på bundkortet
kan få problemer med at levere det.
- sidder grafikkortet helt nede i soklen ?

mvh

John

Fra : Niels Solskin

Dato : 18-05-02 11:16

Hej John !

Tak for de gode råd !

Dem skal jeg lige prøve.

Niels

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-05-02 12:51

Niels Solskin wrote:
> Har købet en brugt k6-2 500 mhz på et ax59pro i et codegen kabinet
> med 300 W strømforsyning.

Har du spurgt "sælgeren" om han havde samme problem?

> [...]
> ligeledes fra Grøn til standby.
> Så trykker man på den lille genstart knap og så starter den helt som den

Problemer med at levere nok strøm/spænding fra starten af.

> Nogen ideer til hvad der er galt ??

Det kunne evt. være en løs forbindelse, se efter om alt sidder helt som
det skal i diverse stik/sokler - især det på bundkort fra PSU, og
stikket i PSU fra væggen.
Ellers prøv med en anden PSU.

Fra : henrik

Dato : 18-05-02 16:39

> [...]
>
> Nu er det stort set hver gang jeg skal tænde computeren...at den skal
> have et lille tryk på genstartsknappen for at komme videre.

Det kan være en dårlig stelforbindelse.

Mvh
henrik

Fra : Niels Solskin

Dato : 20-05-02 16:46

Tak for alle svarene !

Har skiftet ram og nu kører det som det skal !

Tak for hjælpen

Niels