Databaseresultater i FrontPage 2000
Fra : Rune Brynestad

Dato : 07-02-01 13:58

Jeg bruker funksjonen Sett inn - Databaseresultater i FrontPage for å hente
ut informasjon fra en Access database. Dette fungerer OK, men jeg har
problemer med å formatere ut-data. Den ene verdien er et heltall som jeg
ønsker å formatere med tusenskilletegn. En annen verdi er et prosenttall
som jeg ønsker å konsekvent formatere med en desimal. I databasen er
formateringen slik jeg vil ha den.

Er det mulig å endre visningsmåten for et tall i FrontPage?
Finnes det formateringsmuligheter på serveren (IIS 5.0 med FP
Serverextensions)?
Er det eneste alternativet å lage en asp side manuelt og legge ønsket
formatering inn i koden?

Mvh
Rune Brynestad
Sparebanken Sogn og Fjordane

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-02-01 15:44

"Rune Brynestad" <rune.brynestad@fylkesbanken.sf.no> wrote in message
> [...]
> Serverextensions)?
> Er det eneste alternativet å lage en asp side manuelt og legge ønsket

hvis det eneste din web-applikation gør, er at hente informationer fra en
database, så ville jeg selv skrive en asp-side, der gør det. Det kan ikke
tage lang tid. Hvis du vil have hjælp til dette, så sig blot til.

Jesper

FUT til denne post er sat til dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Clas Mehus

Dato : 07-02-01 19:36

On Wed, 07 Feb 2001 12:57:38 GMT, "Rune Brynestad"
> [...]

>Serverextensions)?
>Er det eneste alternativet å lage en asp side manuelt og legge ønsket

Tror ikke det skal være nødvendig å lære seg så alt for mye ASP + SQL
får du kan gjøre det samme "manuelt". Har forsøkt meg litt på å bruke
den funksjonen i FP2000, men den er temmelig begrenset....

Skal du bruke dette ganske mye vil sikkert de timene du må bruke på å
lære dette være verdt det.

Clas

Fra : TROND LARSEN

Dato : 09-02-01 00:27

Man kan fikse på slikt i asp koden som Frontpage lager, men Åpner du samme
side i Frontpage igjen vil den bli ødelagt/satt tilbake til det Frontpage
gjorde. Men, dersom vi vil, kan du finne den ene koden som du ønsker å fikse
på, og så fjerne all den kode frontpage legger over og under denne koden og
fjerne den. Da snakker jeg om den som ligger i kommentar tegn. Nå skal det
gå greit å bruke formatnumber etc.
NB! Når du gjør dette, vil du ikke kunne endre den slik som før ved hjelp av
Frontpage...

Trond