Netværk.... virker ikke!
Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 17-05-02 23:15

Hej Gruppe

Jeg har tre pc'er i huset som jeg gerne vil have netværk mellem...

En med Win 98
En med Win ME
En med XP
De er tilsluttet en switch.

Hvordan kan det være at de ikke kan kommunikere??

Håber at I kan hjælpe mig!

Mvh

Rasmus Hauge

--
H.L. Mencken´s Law
Those who can - do

Fra : Stine

Dato : 17-05-02 23:30

HAR DU INSTALLERET TCP PROTECOLLEN

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-05-02 07:41

"Stine" <stine.nordlund@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> HAR DU INSTALLERET TCP PROTECOLLEN
> "Rasmus Hauge Hansen" <hauge1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Stine du skal da vist lære lidt om hvordan man bruger usenet.

Du kan læse om det på http://www.usenet.dk

Og alle spørgsmål om dette kan du stille i gruppen news:dk.velkommen

Men for lige at give dig et par tips:

Når du skriver med store bogstaver så opfattes det af andre som om du råber.
Det var vel ikke din hensigt?

Når du besvarer andres spørgsmål så skal du skrive dit svar under deres
spørgsmål.

Når du besvarer andres spørgsmål skal du klippe det væk som ikke er
relevant.

Men jeg kan se at du er ny her så god fornøjelse med brugen af usenet.

Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-05-02 07:37

> [...]
> En med XP
> De er tilsluttet en switch.
>
> Hvordan kan det være at de ikke kan kommunikere??

Der kan være mange årsager.

Men udfra din forklaring, som ikke er tilstrækkelig detaljeret til at komme
med en sikker løsning, gætter jeg på følgende:

Maskinerne skal tale samme sprog for at det fungerer.

Et sprog er i denne sammenhæng en protokol.

Så du skal på alle tre maskiner have installeret den samme protokol.

Hvis maskinerne er koblet til switchen for at kunne dele en fælles
internetforbindelse har de sikkert allerede installeret TCP/IP protokollen.

TCP/IP protokollen rummer et par muligheder for opsætning. Men hvis de deler
internetforbindelsen og dette ellers virker skal du ikke pille i TCP/IP
protokollens opsætninger, for selvom du så kan få maskinerne til at
kommunikere, vil de så sikkert ikke kunne få adgang til Internettet.

I ovenstående tilfælde kan du bruge TCP/IP protokollen til maskinernes
interne kommunikation, men dette vil formodentlig kræve indkøb af yderligere
hardware - en router.

Jeg vil tro, baseret på din lidet detaljerede fejlbeskrivelse, at du kan
løse problemet ved at installere endnu én protokol, på alle tre maskiner.
Her kan du eksempelvis vælge Netbeui.

På den måde vi maskinerne anvende TCP/IP til at få forbindelse med
Internettet og Netbeui til at få forbindelse med hinanden.

Så skal du selvfølgelig også huske at dele ressourcer på maskinerne -
harddiske & printere - for ellers kan de stadig ikke se hinanden.

Vend tilbage og fortæl hvordan det går.

Claus

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 18-05-02 11:04

Prøv www.s-p.dk

Steffen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-05-02 11:46

"Steffen Møller Pedersen" <mail@compunent.dk> wrote in message
> Prøv www.s-p.dk
>
> Steffen

Du er da den største BØF

En udemærket leksekon... Men der står da intet om der der er spurgt om,,
Total forældet site....