Star Wars "Light"
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-05-02 22:25

En laaangsom handling, som grænsede til triviel og mundan, spicet op med
lidt action, lightsaber dueller, og.....*suk*......en C3-PO reduceret til
smarte, og "hippe" one-liners.

Jeg følte næsten intet for personerne, da de egentligt ikke var særligt 3
dimensionelle. Man vidste på forhånd hvad der ville ske, da de fleste
plotlinier blev telegraferet flere minutter i forevejen.

Der var et par forsøg, på nogle tense scener.......Jango Fett møder Obi
Wan......men det var for det meste instrueret så kedeligt, og livløst, at
det hele virkede så blodfattigt og lidt ligegyldigt.

Det var næsten som om, at Lucas godt vidste, at denne film, var pisket til
at fortælle om Anakin's spirende flirten, med The Dark Side ; Men fandme om
det ikke osse var nødvendigt, at putte lidt action ind, hist og her, så folk
ikke keder sig _alt_ for meget.

Misforstå mig ikke ! Jeg _elsker_ når en film fortæller mig noget, og viser
mig noget ; Dialog og en handling, som bæres frem, af godt skuespil, er
virkeligt at foretrække, men når det hele foregår i sådan et bly-tungt
tempo, at man flere gange sidder lidt uroligt i biografsæddet, så er det
ikke godt.

Det her er IKKE en The Empire Strikes Back, med interessante 3 diminsionelle
personer, som man faktisk føler med, og for, i filmens forløb.

Det her ER livløst, mundant, blodfattigt, men flot at se på..........og
laaaangsomt at komme igennem.

Påtagede "store" scener, som slet ikke har det følelsesmæssige, og visuelle
punch, som de fortjener..........Boba Fett med sin far's hjelm f.eks.....

Det er frygteligt, men jeg har ikke engang lyst til at se Episode II igen,
og jeg er virkelig begejstret for Star Wars, og hele Star Wars universet ;
Jeg er meget begejstret for The Phantom Menace osse. Synes at den har fokus,
som Episode II mangler.

Det her er altså kun en "light" version, af hvad Star Wars plejer at være.

Meget af det grænsede endda til "dumbing down" af filmen, så _alle_ ku'
forstå det, og være med.

Jeg undskylder hvis det er skrevet rodet og forvirrende det her, men det gik
lidt hurtigt, og jeg sku' bare ha' det ud.

Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-05-02 08:49

Jeg var vist i et lidt halv-dårligt humør, i går aftes, for da jeg vågnede
op i morges, syntes jeg rigtigt godt om Episode II.

Se den igen, skal jeg osse, og helst snart.

Nå, men det ta'r for lang tid at forklare ; Anyway........Episode II er godt
Star Wars, og sådan er det bare.

Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-05-02 10:19

> [...]
>
> Se den igen, skal jeg osse, og helst snart.
>
> Nå, men det ta'r for lang tid at forklare ; Anyway........Episode II er

Hehe lidt sjovt indlæg fra dig.. Først hagler du den ned og skal aldrig se
den igen.. Og så skal du helt klart se den

Jeg har det lidt på samme måde...Bare omvendt ... Lige efter jeg havde
set den, var min holdning at den var voldsomt god og jeg kunne slet ikke
fokusere på de dårlige ting.. Det kom dog et par dage efter.. Men er der
overhovedet nogen grund til at rakke ned på en film som Star Wars, pga.
"småting"?
Da jeg kom ud fra biografen havde jeg det rigtig godt.. Var meget tilfreds
og glad ( hvilket desværre sker færre og færre gange jeg ser film ).
Det som virkelig facinere mig ved Star Wars universet er historien, og måden
den bliver fortalt på. Jeg ved ikke om det som gør mig som glad for filmen
er, at jeg forventede den var ligeså "dårlig" som 1'eren, og blev overrasket
hvor god 2'eren egentlig er..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Emil Rune

Dato : 18-05-02 15:59

> [...]
>
> Se den igen, skal jeg osse, og helst snart.
>
> Nå, men det ta'r for lang tid at forklare ; Anyway........Episode II er

Make up your mind, dammit!

Emil