Ny switch
Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-02-01 13:56

Hej Alle

Jeg får brug for en hub/switch mere hjemme.
Al fornuft siger jo switch, men da det er til privat-brug må jeg nok
se bort fra de store dyre.

Der skal tilsluttes 2-4 PC, ADSL og en 10Mbit hub.

Jeg har set at DLink har nogle til priser hvor min privatøkonomi kan
være med. Jeg overvejer derfor en DLink DES-1008D 10/100Mbit
autosensing 8-port switch. Nogen der har erfaringer med sådan en ?

Hvis jeg køber sådan en, hvad fravælger jeg så i forhold til dyrere ?
Og kan jeg undvære det ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : pl@hag-gym.dk

Dato : 07-02-01 22:42

On Wed, 7 Feb 2001 13:55:56 +0100, "Bjarne Duelund"
<_X_duelund@danbbs.dk> wrote:
Hej Bjarne

http://www.inter-data.dk/produkter/rubytech/rubytech.htm

Kraftigt anbefalet af et af PC bladene (jeg har ikke selv prøvet)

8 port = 800,- (inkl. moms)

Peter L

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-02-01 23:24

Hej pl@hag-gym.dk

>http://www.inter-data.dk/produkter/rubytech/rubytech.htm
>
>Kraftigt anbefalet af et af PC bladene (jeg har ikke selv prøvet)

Jaså, den sidste test af low-end unman. desktop-switche jeg læste
konkluderede at man skulle købe den switch man syntes var pænest og
billigst eftersom de var lige hurtige og havde de samme features.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-02-01 01:12

pl@hag-gym.dk wrote:

> [...]
>
> http://www.inter-data.dk/produkter/rubytech/rubytech.htm
>
> Kraftigt anbefalet af et af PC bladene (jeg har ikke selv prøvet)

Artiklen kan læses hér:

http://www.itsvar.dk/artikler/textversion.asp?artikel_id=1944

De synes om den

Og den er stadig den billigste 8-ports, ca. 200,- billigere end både
DLink og Trendnet.

Jeg købte selv én, den kører fint, ingen blæser, bliver ikke varm.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Jens

Dato : 08-02-01 00:13

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> autosensing 8-port switch. Nogen der har erfaringer med sådan en ?
>
> Hvis jeg køber sådan en, hvad fravælger jeg så i forhold til dyrere ?

Jeg har en D-Link DES-1008D switch og bruger den til at koble mine 3-4
pc'ere + naboen op imod Cisco 677 routeren fra WOL. Kører upåklageligt ! Det
skal bemærkes at alle netkortene er D-Link. Performance er som man kan
forvente af 100 Mbit/s netværk.
Switchen er komplet lydløs og fylder intet. LED i en række på fronten for
hver enkelt port, som fortæller om der er forbindelse med 100 Mbit/s
(Konstant lys) eller 10 Mbit/s (Slukket), og en anden række LED om der
bliver transmitteret data (blinker) og en LED tændt/slukket for fuld duplex
/ halv duplex.
Jeg er fuldt tilfreds med købet. Jeg tror dog at SOHO switchene af den ene
eller anden fabrikat er nøjagtigt ens, hvis du åbner for kabinettet. (Læs 1
til 2 max 3 producenter på verdensplan. Alle andre køber disse og klistre
eget navn på !). Derfor er det nok ligemeget hvilket fabrikat du køber.....

Jens

Fra : Martin Damberg

Dato : 08-02-01 08:13

1008 er en udemærket model til mindre netværk, næsten perfekt.
Vi har kørt med den i ca.2½ år eller der omkring, og den har bare kørt
perfekt !!

Jeg kan kun sige gode ord om den, hvis man ønsker sig udstyr i den ende af
scalaen.

mvh

Martin D
OHKK netparty - Http://www.ohkk.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-02-01 10:16

Hej Martin

"Martin Damberg" <MD3412@ehs.dk> skrev i en meddelelse news:3a82470c@news.ehs.dk...
> 1008 er en udemærket model til mindre netværk, næsten perfekt.
> Vi har kørt med den i ca.2½ år eller der omkring, og den har bare kørt
> perfekt !!

Ja, nu købte jeg så en DLink 1008D.
Den er jeg godt tilfreds med, specielt da den fås uden blæser.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk