MS Windows
briani 27239
Fejl i startop Win 98
Fra : Kenneth Rotbøll

Dato : 17-05-02 21:32

Hej NG.

Når jeg starter mit win98 op, skriver den som det første på skrivebordet:

Confirm File Deletion
Are you sure you want to completely remove the selected application and all
of it'r components?

Hvis jeg trykker nej sker der ikke noget.

Hvis jeg trykker ja skriver den:
Unable to locate log file". Unstillation will not continue

Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre?

Desuden skriver mit modem (Siemens ADSL-Modem) Fejl 630: Porten blev afbrudt
på grund af fejl i hardware.

Dette startede dog længe før det andet problem...

MVH KR

Fra : Andersson

Dato : 17-05-02 22:24

"Kenneth Rotbøll" <kenneth.rotboell@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Confirm File Deletion
> Are you sure you want to completely remove the selected application and

Har du scannet for virus.. for i din opstart er der et program der enten
prøver at afinstallerer eller slette noget..
Nu ved jeg ikke hvor hardcore du er..
så du får det lige fra en ende af

tryk START > PROGRAMMER > START
Ligger der noget du ikke kender eller bruger her i startvinduet?? hvis der
gør så slet det..

nr. 2
tryk START > KØR skriv MSCONFIG "enter" og klik på fanen start.. Her kan du
se alle de programmer der startes op når du booter Win98.. Fjern flueben der
hvor der er noget du aldrig bruger.. og så starter de programmer ikke op
igen..

> Hvis jeg trykker nej sker der ikke noget.
>
> Hvis jeg trykker ja skriver den:
> Unable to locate log file". Unstillation will not continue

Jeg tror nok at du er en modig KR

Fra : Kenneth Rotbøll

Dato : 17-05-02 22:58

"Andersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> hvor der er noget du aldrig bruger.. og så starter de programmer ikke op

Tak for hjælpen, nu er første problem overstået.

Næste problem er det med fejl 630, når jeg prøver at logge på med mit
modem - er der nogen der kan hjælpe med det?

Fra : morten L

Dato : 17-05-02 23:28

"Kenneth Rotbøll" <kenneth.rotboellSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Næste problem er det med fejl 630, når jeg prøver at logge på med mit
> modem - er der nogen der kan hjælpe med det?

hvordan er du opkoblet, tænker på udbyder.

Morten

Fra : MD

Dato : 18-05-02 01:34

"morten L" <kalkunen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> and

> der

> hvordan er du opkoblet, tænker på udbyder.

Hej Morten.

Han (jeg har skrevet de andre for ham tidligere) er koblet op igennem TDC
Opasia (skod). Han har snakket med dem, og de siger at de ikke kan hjælpe
ham, da det er en hardware fejl.

MVH Morten D

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-02 02:04

Sat, 18 May 2002 02:34:12 +0200, skrev "MD" <dalmose@idraet.dk>:

Hej Morten, Kenneth og MD.

Fint at I svarer under det citerede, men det ville nu ikke skade,
hvis I klippede lidt det I svarer på.

Der er ingen grund til at medsende hele det indlæg I svarer på.

Det er lidt irriterende at scrolle gennem 60 - 70 linjer for at
se, hvad I svarer.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

Fra : Andersson

Dato : 18-05-02 13:16

Voldsom KLIP

> hvordan er du opkoblet, tænker på udbyder.
>
> Morten

Hej Morten

Der er altid en eller anden der skal belærer os om hvordan man skriver
spørgsmål og svar i NG (newsgroups) men tag det roligt, du lærer det også
hen af vejen, mest fordi du og andre bliver træt at diskuterer hvordan man
skriver korrekt..

Hardwarefejl ???????? Umiddelbart tror man at der et noget hardware der er
i stykker, men prøv at højreklikke på ikonet "denne computer" og klik så på
egenskaber og derefter på "enhedshåndtering"
Så ser du alt der er sat op i din PC.. Der skal være en lille firkant med et
+ i ud for hver ting.. hvis der er noget der er sat forkert op eller har en
konflikt (2 stks hardware som er tildelt samme vej at køre på) er det
markeret med et gult eller rødt symbol.. Klik på den pågældende enhed og
følg fanerne så kan du se hvad problemet er..
Hvis du har den rigtige driver til dit modem kan du fjerne det her og så
slukke og geninstallerer driveren. Der skal være "flueben" i alle tildel xxx
automatisk

Hilsen
Andy

En glad sejler fra Brøndby Havn

Fra : Andersson

Dato : 18-05-02 16:00

> Voldsom KLIP

Hej Morten

Lige en ting til, det er godt nok lang tid siden at jeg har rodet med modem,
men i opsætningen af modem eller egneskaber for modem er der et sted du kan
skrive en init streng tror jeg den hedder.. i mit gamle modem skulle der stå
H1. Find der hvor du skriver den streng og prøv at skrive H1 hvis det ikke
hjælper så prøv at kikke i manualen, der skulle være en liste over hvad man
kan skrive i init.strengen.