MS Windows
briani 27239
win 2000 pro vil ikke lukke ned
Fra : Erik Aalund

Dato : 17-05-02 21:07

Jeg har problemer med Win 2000 pro.
Når jeg vælger at lukke systemet ned eller standby arbejder systemet og
forbereder både nedlukning og standby, men stopper ved en helt blå skærm og
sådan bliver den så stående indtil jeg tager strømmen eler trykker
powerknappen ind i 5 sek.

Er der nogen der har forslag til hvad problemet kan være?

--
Erik Aalund
Esbjerg

Fra : Andersson

Dato : 17-05-02 21:40

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> powerknappen ind i 5 sek.
>
> Er der nogen der har forslag til hvad problemet kan være?
Hej Erik

Det lyder som om der kører noget i baggrunden som win ikke kan lukke for
uden at gå i kage..

I win98 trykker man ctrl+alt+del så kommer boksen frem med hvad der kører i
baggrunden.. Giv dig lidt god tid og prøv at lukke alle programmer undtagen
styrerprogrammet.. (i win98 = Explorer) når alt er lukket så der kun står
det program tilbage prøv så at slukke.. Hvis den slukker nu så der det et
program i baggrunden der driller..
Er der nogle fejlkoder på den blå skærm??? er alt installeret med den
rigtige driver og blev det installeret uden problemer??

Hilsen

Andy

En glad sejler fra Brøndby Havn

Fra : Erik Aalund

Dato : 18-05-02 08:08

"Andersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det program tilbage prøv så at slukke.. Hvis den slukker nu så der det et

Jeg har alt andet lukket ned først. Hvis du mener andre programmer som
f.eks. I.E.

> Er der nogle fejlkoder på den blå skærm???

Nej den er blot helt blå.

> er alt installeret med den rigtige driver og blev det installeret uden
problemer??

Det vil jeg mene. Indtil forleden dag har maskinen kørt helt unden
problemer. Jeg har arbejdet en del på den i den sidst etid, og brugt Standby
funktionen ofte når jeg er gået fra maskinen, uden problemer. Men detvirkser
som sagt ikke mere. Nu står den og forbereder standby funktionen i dagevis
hvis jeg ikke selv "kapper" strømen.

Vh
Erik

Fra : jensenjs

Dato : 19-05-02 19:03

In article <3ce56239$0$97295$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, aalund@esenet.dk says...
> [...]
> powerknappen ind i 5 sek.
>
> Er der nogen der har forslag til hvad problemet kan være?

Prøv at se i event viewer om der er hjælp at hente der
mvh JensenJS