Internet via kabelTV
Fra : Karsten Olesen

Dato : 17-05-02 20:10

Jeg ser, at jeg med TDC webspeed kan få
512/128 hastighed til samme pris jeg skal gi'
for en 256/128 hos andre...

er webspeed SÅ billigt i forhold ???

Hvorfor sværger folk så til ADSL via telefonstikket,
hvis kabeltv-stikket er så meget billigere..(simplere uden skillefiltre mv.)
?

OK..har man IKKE kabeltv....

Men er det en fornuftig ting ???

--
"A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.

Fra : Søren Blom

Dato : 17-05-02 20:28

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev
> Hvorfor sværger folk så til ADSL via telefonstikket,
> hvis kabeltv-stikket er så meget billigere..(simplere uden skillefiltre
mv.)
> ?

Det er langt fra alle steder man kan modtage Internet via Kabel-tv selvom
man har Kabel-tv fra TDC. Udbygningen af Kabel-tv nettet til at kunne sende
saignalerne begge veje i antennekablerne er en temmelig omfattende proces
som det tager lang tid at komme igennem.
Hvor imod at med ADSL skal man "bare" sætte noget udstyr op på telefon
centralen.

> Men er det en fornuftig ting ???

Ja, jeg kender flere af mine naboer som har Internet via Kabel-tv nettet som
er glade for det. Personligt har jeg dog en ADSL forbindelse.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 17-05-02 20:34

> Hvorfor sværger folk så til ADSL via telefonstikket,
> hvis kabeltv-stikket er så meget billigere..(simplere uden skillefiltre
mv.)

Der er et skillefiler i en WebSpeed installation.

Claus

Fra : Karsten Olesen

Dato : 17-05-02 20:39

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpXX@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> mv.)
>
> Der er et skillefiler i en WebSpeed installation.

********

Snakker vi en stor boks, som man ser ved trad. ADSL installation ?

Fra : Søren Blom

Dato : 17-05-02 20:49

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i

> Snakker vi en stor boks, som man ser ved trad. ADSL installation ?

Fra dit tv stik bliver der ført et antenne kabel hen til din computer som du
har sluttet et Kabel modem til. Kabel-modemmet er en kasse på nogenlunde
sammen størrelse som et ADSL modem.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-05-02 21:49

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
> computer som du har sluttet et Kabel modem til. Kabel-modemmet er
> en kasse på nogenlunde sammen størrelse som et ADSL modem.

Selve skillefiltret er dog så lille at Stofanet bygger det ind i selve
antennestikket - så skillefiltret er ikke den store pladsrøver i en
kabeltv-løsning (forudsat at TDC leverer samme type skillefilter)

Flemming

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-05-02 07:13

> [...]
du
> har sluttet et Kabel modem til. Kabel-modemmet er en kasse på nogenlunde

Det kabelmodem som TDC Oncable benytter til sin WebSpeed løsning kan du se
her:

http://www.gi.com/noflash/sb4101.html

Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-05-02 07:19

> Snakker vi en stor boks, som man ser ved trad. ADSL installation ?

Stor boks som i en traditionel ADSL installation.

Tjah jeg kører lige nu på ADSL hos France Telecom - I Frankrig altså - og
her er skilefiltret en integreret del af det stik som sættes i dåsen på
væggen.

Claus

Fra : finsen

Dato : 17-05-02 21:54

"Karsten Olesen" skrev
> [...]
>
> Hvorfor sværger folk så til ADSL via telefonstikket,
> hvis kabeltv-stikket er så meget billigere..(simplere uden

Jeg abonnerer på WebSpeed 256K/64K, og er tilfreds med det. Dog er der
begrænsninger, som du bør undersøge inden du køber ...

Til WebSpeed kan man ikke få statiske ip-adr, kun op til 2 dynamiske.
Man kan heller ikke tilkøbe f.eks. en router. Hvorfor ved jeg ikke. Hvis
du selv vil have en server kørende, er 64K alt for langsomt.

Osv. osv. Udover prisen er det altså også et spørgsmål om hvad du
forventer (ønsker).

Mvh Finsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-05-02 22:20

On Fri, 17 May 2002 20:54:20 GMT, "finsen" <finsen.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvis
>du selv vil have en server kørende, er 64K alt for langsomt.

Det kommer da an på hvad det er for en server.
Hvis det er en mailserver, er det fint. Hvis det er en newsserver uden
binære grupper så er det også fint, hvis det er en WEB server uden
tungt grafik, eller andre store filer, så er det også fint.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Jens

Dato : 17-05-02 22:47

"finsen" <finsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan heller ikke tilkøbe f.eks. en router. Hvorfor ved jeg ikke.

Ikke af TDC, men du kan da bare købe én hos din lokale IT biks og tilslutte
til forbindelsen. Jeg kender da et par stykker, som har Webspeed og flere
computere tilsluttet via en lille billig Ethernet til Ethernet router.

> Hvis du selv vil have en server kørende, er 64K alt for langsomt.

Det kommer selvfølgelig an på hvilken slags server man vil have kørende.
Men generelt er en upstream på 64 Kbit/s ikke særligt meget. F.eks. så vil
det tage noget længere tid at sende en mail med en stor fil, i fht. en
anden forbindelse med højere upstream.

> Osv. osv. Udover prisen er det altså også et spørgsmål om hvad du
> forventer (ønsker).

Ja, sådan vil det jo altid være.

Jens