Alternativ til at publishe en FrontPage we~
Fra : Kim Jensen

Dato : 17-05-02 15:32

Hej!

Finder der noget software (andet end FrontPage), der gør at man kan uploade
til en FrontPage Web?
Jeg har FrontPage adgangsoplysninger, men bruger ikke FrontPage til at lave
siderne med.
Så det jeg søger er en art "FrontPage Emulator"....

mvh
Kim Jensen

Fra : ha

Dato : 17-05-02 17:09

> Finder der noget software (andet end FrontPage), der gør at man kan
uploade
> til en FrontPage Web?

Alle FTP programmer, prøv at søge på "FTP"
hos www.tucows.dk

mvh
ha

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-05-02 09:16

> uploade
> Alle FTP programmer, prøv at søge på "FTP"
> hos www.tucows.dk

Det var selvfølgelig også min første indskydelse, men det lader ikke til at
virke. Derfor antog jeg, at FrontPage bruger en anden protokol/port end
almindelig FTP. Men du siger altså, at FrontPage bruger almindelig FTP til
at "publishe"?!.... SÅ må jeg have fat i ISP'en igen! :)

Kim Jensen
kelvin8.com · the design database project

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-02 09:28

Sun, 19 May 2002 10:16:28 +0200, skrev "Kim Jensen"
<kim@litewerx.dk>:

>Men du siger altså, at FrontPage bruger almindelig FTP til
>at "publishe"?!.... SÅ må jeg have fat i ISP'en igen! :)

Almindeligvis bruger FP ikke ftp til upload, men man kan godt og
hos din udbyder skulle det også være muligt.

Men er der specielle FP-extensions på siden, så skal du bruge FPs
http-upload.

Fra : Leon Jessen

Dato : 20-05-02 20:57

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Men er der specielle FP-extensions på siden, så skal du bruge FPs
> http-upload.

Okay... lidt ved siden af tråden, men en tråd kan jo gå hen og ændre sig...

Jeg har fået FPe hos tiscali, og kan nu ikke længere uploade via CuteFTP.
Den er jeg med på, men når jeg så går ind på ftp://fp.tiscali.dk kan jeg en
gang imellem få lov til at uploade nogle *.htm filer, men ligepludselig går
den i stå, og beder om det pass igen. Hvis jeg så indtaster det en gang til,
naturligvis det samme som virkede før, så bliver den ved med at spørge om
pass??? Det opfører sig meget mærkelig! Er det bare Tiscali eller er det
noget som jeg gør forkert? Har forøvrigt skrevet indtil flere gange til
Tiscali, me de svarer ikke og det er umuligt at komme i kontakt med deres
support ;-(

--
Mvh. Leon Jessen

Ved svar, fjern den kantede parantes.
Jessen [NOSPAM] Leon (ad) hotmail (dot) com

Fra : Leon Jessen

Dato : 20-05-02 20:58

PS. Siden er forøvrigt:

http://home.tiscali.dk/jesshart/

Hvis det gør nogen forskel?

Fra : Leon Jessen

Dato : 20-05-02 21:11

"Leon Jessen" skrev:
> PS. Siden er forøvrigt:
>
> http://home.tiscali.dk/jesshart/
>
> Hvis det gør nogen forskel?

PPS. Den fejlmeddelelse som nu popper op er:

Der opstod en fejl under kopieringen af en fil til FTP-serveren. Sørg for at
du har tilladelse til at lægge filer på serveren.

Detaljer:
200 Type set to I.
200 PORT command successful
550 form.htm: No such file or directory

Problemet er at lige netop den fil vil den ikke tage, og at upload i det
hele taget kun virker en gang imellem?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-05-02 21:20

Mon, 20 May 2002 21:56:46 +0200, skrev "Leon Jessen"
<JessenNOSPAMLeon@Hotmail.com>:

>Jeg har fået FPe hos tiscali, og kan nu ikke længere uploade via CuteFTP.

Prøv at spørg i en af interne Tiscaligrupper, den jeg kunne bruge
dem, bar der meget hjælp at hente i dem.

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 19-05-02 09:33

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> almindelig FTP. Men du siger altså, at FrontPage bruger almindelig FTP til
> at "publishe"?!.... SÅ må jeg have fat i ISP'en igen! :)

Den går ikke - hvis din udbyder har frontpage extensions på sin server til
dit brug, så kan du ikke anvende almindelig ftp-publishing - desværre.
Det skyldes blandt andet sikkerheden.

--
ahw

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 17-05-02 17:41

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lave
> siderne med.
> Så det jeg søger er en art "FrontPage Emulator"....

Prøv at uploade de ønskede filer med et ftp-program, men husk at frontpage
naturligvis ikke linker til dem, med mindre det er angivet i
frontpagefilerne.
Men mit umiddelbare svar må blive nej, med mindre du benytter dig af php
eller lignende - men det har jeg ingen særlig erfaring med.
--
ahw

Fra : ThomasD (dk)

Dato : 17-05-02 21:58

> [...]
lave
> siderne med.
> Så det jeg søger er en art "FrontPage Emulator"....

Hej, du kan bruge web-mapper (hvis de er installeret - jeg kan ikke
huske om det er standard) - h.klik på Denne Computer/Stifinder, du
trækker blot filerne fra HD-mappen ind i web-mappen (eller vice versa).
thomas

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-05-02 08:37

> [...]
> huske om det er standard) - h.klik på Denne Computer/Stifinder, du
> trækker blot filerne fra HD-mappen ind i web-mappen (eller vice versa).

Jeps! Det virker. Takker!

mvh
Kim Jensen

Fra : ha

Dato : 21-05-02 12:17

> Hej, du kan bruge web-mapper (hvis de er installeret - jeg kan ikke
> huske om det er standard)

Hej, hvordan installerer man det. Jeg kan ikke umiddelbart
finde noget om det.

mvh
ha

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-05-02 13:33

> Hej, hvordan installerer man det. Jeg kan ikke umiddelbart
> finde noget om det.

Jeg brugte bare WebFolders under Windows 2000: Network Neighborhood -> Add
Network Place -> http://www.mydomain.com.

mvh
Kim Jensen

Fra : ha

Dato : 21-05-02 15:50

> Jeg brugte bare WebFolders under Windows 2000: Network Neighborhood -> Add
> Network Place -> http://www.mydomain.com.

OK, jeg kører med XP Home, og det er deri jeg ikke kan
finde noget om webfolders (webmapper).

mvh
ha

Fra : ThomasD (dk)

Dato : 21-05-02 17:57

> OK, jeg kører med XP Home, og det er deri jeg ikke kan
> finde noget om webfolders (webmapper).

Web-mapper er ikke en del af OS, men af IE. Hvis du ikke allerede har
den - i w98 sidder ikonet i Denne Computer - kan du hente den på
cd-rommen eller hos ms, eller du kan i et browservindue gå til
Filer/Åbn, skriv den url, du vil åbne og sæt hak i åbn som web-mappe, så
får du alle mapper og filer, åbn herefter din HD-mappe, hvorfra du vil
uploade til webben, efter afgivelse af adgangs navn og -kode kan du
trække filerne ind i web-mappen.
Systemet kræver, at serveren er forsynet med fp-extensions.
thomas

Fra : ha

Dato : 21-05-02 18:28

> [...]
> trække filerne ind i web-mappen.
> Systemet kræver, at serveren er forsynet med fp-extensions.

ok, tak, så trængte den også ind her

mvh
ha