Skærme
Fijala 3554
Statistik over pcskærme
Fra : Thomas Settergren

Dato : 17-05-02 15:16

Hej

Er der nogen der ved hvor jeg statistikker over hvilken størrelse skærm, der
er den mest solgte i danmark?

Wheeler

P.S. Det skal bruges i en opgave.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-02 16:42

On Fri, 17 May 2002 16:15:30 +0200,
Thomas Settergren <wheeler@oncable.dk> wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvor jeg statistikker over hvilken størrelse skærm, der
> [...]

Du kan ringe til forhandlerne.

Et alternativt er at spørge nogle der har en website, idet Internet
Exploder sender al mulig info til en sådan, inklusive skærmopløsning.
Og da opløsningen er noget over 90% af brugerne er for dumme til at
ændre på, så kan du bruge det som en indikator.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 17-05-02 17:08

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> Og da opløsningen er noget over 90% af brugerne er for dumme til at
> ændre på, så kan du bruge det som en indikator.

Hvis din antagelse omkring hvem der ændre eller ikke ændre på deres
skærmopløsning holder stik, så kan man jo netop ikke bruge præcis de tal
til noget. Default skærmopløsning bestemme jo ikke af skærmstørrelse,
men, så længe vi taler PC'ere, af hvilken Windows version man anvender.

Windows 95, 98, NT, ME, 2000 = 640*480
Windows XP = 1024*768

Mit forslag er at ringe til et par af de store grossister/producenter og
spørge pænt hvem man skal sende et brev/mail til for at få noget at
vide, med lidt held er der måske nogen som vil udtale sig.

Jeg ville kontakte:

Compaq
IBM
TechData
Zitech
Appel

Mit eget personlige bud er forøvrigt uden at sætte tal på:

15" - Husk på fladskærmene. De står nok for 1/3 til 1/2.
17" - Med noget færrer.
19" - Med cirka samme antal.
21" - Med nogle få procent.
22" - Med endnu færrer.
24" - Med cirka det samme som 21".

Held og lykke

Bruno

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-02 19:17

On Fri, 17 May 2002 18:08:21 +0200,
iddqd@worldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> til noget. Default skærmopløsning bestemme jo ikke af skærmstørrelse,
> men, så længe vi taler PC'ere, af hvilken Windows version man anvender.

Ikke korrekt. Default skærmopløsning er ca. 70-80 dpi. Denne information
hentes fra skærm og skærmkort via Plug and Pray.

> Mit eget personlige bud er forøvrigt uden at sætte tal på:
>
> 15" - Husk på fladskærmene. De står nok for 1/3 til 1/2.
> 17" - Med noget færrer.
> 19" - Med cirka samme antal.
> 21" - Med nogle få procent.
> 22" - Med endnu færrer.
> 24" - Med cirka det samme som 21".

Mit bud er at 17" er dominerende, med 15" fladskærme #2.
19" før 15".

13" TFT sælger måsked bedre end 15" TFT, da disse sidder på
en masse bærbare.