MS Windows
briani 27239
MBR fix
Fra : Pico

Dato : 17-05-02 14:31

En af mine kollegaer kan ikke mere boote fra sin HD.
Er der ikke noget med at man kan rette op på MBR
ved at sætte en boot disk i og så skrive noget i retning
af C MBR/sys ?
Venligst en nøjagtig fremgangsmåde da det ikke er min
egen så der skulle helst ikke gå noget galt
Jeg ved godt det har været omtalt før i gruppen, men
umiddelbart kan jeg ikke finde det, så venligst !!!!!!!
Pico

Fra : Claus Henriksen

Dato : 17-05-02 15:18

On Fri, 17 May 2002 15:30:45 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

> [...]
>Jeg ved godt det har været omtalt før i gruppen, men
>umiddelbart kan jeg ikke finde det, så venligst !!!!!!!

Boot op på disketten og skriv fdisk /mbr

Claus Henriksen

Fra : Pico

Dato : 20-05-02 17:16

Claus Henriksen wrote:

> Boot op på disketten og skriv fdisk /mbr

Det har jeg lige prøvet, hjælper desværre ikke.
Ellers tak for hjælpen.
Pico

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-05-02 21:03

Pico wrote:

> Det har jeg lige prøvet, hjælper desværre ikke.

Boot op på din startdisk som hører til den windows der er
på harddisken og med sys.com på disken skriv sys c:
Hvis sys.com ikke findes på startdisketten kan man kopiere
den der ligger i c:\windows\command over på disken og bruge
den der fra.

Den kommando vil oprette COMMAND.COM IO.SYS og MSDOS.SYS
på harddisken.
Kommandoen FDISK/MBR over skriver det område i i MasterBoot Recorden
hvor oplysninger og dualboot ligger og visse virus kan også ligge der.

mvh
Henning

Fra : Pico

Dato : 22-05-02 21:08

Henning Præstegaard wrote:

> [...]
> Kommandoen FDISK/MBR over skriver det område i i MasterBoot Recorden
> hvor oplysninger og dualboot ligger og visse virus kan også ligge der.

Jeg har prøvet det i dag, men det virkede desvære heller ikke så jeg har
formateret og installeret fra grunden og bagefter opdagede jeg han havde
et image liggende på den anden partion og så røg det ind hvorefter hans
opkobling, indstillinger o.s.v. var der igen. Bare folk dog vidste hvad
de havde på HD'eren det kunne spare meget besvær.
I øvrigt tak for hjælpen.
Pico

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-05-02 15:47

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved godt det har været omtalt før i gruppen, men
> umiddelbart kan jeg ikke finde det, så venligst !!!!!!!

fdisk /mbr er det vistnok. Men jeg ved ikke, hvordan det opfører sig, hvis
din kollegas harddisk er blevet "behandlet" med en eler anden bootmanager.
Prøv at spørge (husk at kigge trådene igennem først) i drev.harddisk
gruppen -de ved meget mere om den slags problemer.

mvh
Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-02 17:04

"Peter Jensen" <pmj@jensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> din kollegas harddisk er blevet "behandlet" med en eler anden bootmanager.

Medmindre der er lilo på den, så sker der ikke noget...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Pico

Dato : 20-05-02 16:19

Peter Jensen wrote:
> [...]
> bootmanager. Prøv at spørge (husk at kigge trådene igennem først) i
> drev.harddisk gruppen -de ved meget mere om den slags problemer.

OK, den gruppe havde jeg ikke lige haft i tankerne.
Pico

Fra : morten L

Dato : 17-05-02 16:09

> [...]
> Jeg ved godt det har været omtalt før i gruppen, men
> umiddelbart kan jeg ikke finde det, så venligst !!!!!!!

hvad skriver den når han prøver at boote.

Morten

Fra : Pico

Dato : 20-05-02 17:22

morten L wrote:
> "Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

Indvalid bootdisk.

når der forsøges at boot på C, jeg har fået den til at boote
på en bootdisk, så der er vel ikke andet at gøre end at
prøve at installere ME oveni den gamle og i værste fald
format c:
Pico