Skærme
Fijala 3554
NEC - generelle erfaringer ?
Fra : Peter C

Dato : 17-05-02 08:51

Hej Gruppe

Lidt længere ned har jeg spurgt efter erfaringer med en bestemt NEC 19"
skærm.

Da ingen tilsyneladende kender noget til den, prøver jeg nu at "skyde med
spredehagl"

Derfor:
Er der nogen der har noget godt/dårligt at sige om NEC generelt ???

MVH Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 17-05-02 09:34

Peter C wrote:

> Derfor:
> Er der nogen der har noget godt/dårligt at sige om NEC generelt ???

De har lavet nogle super skærme gennem tiden, men jeg kender ikke pågældende
model og det er et stykke tid siden jeg sidst har siddet foran en NEC så de
kan være faldet af på den.

Jeg læste lige dit andet indlæg så jeg vil lige fortælle dig at de to "hvide
striber" faktisk er skygger efter to tråde som er en del a trinitron skærmes
konstruktion, de fremtræder forøvrigt som sorte og er meget tynde så man ser
dem kun hvis man kigger efter dem. Der er dog nogen som synes de er meget
generende, men det må vist være et fåtal.

Mvh

Bruno

Fra : Peter C

Dato : 17-05-02 10:21

> [...]
skærmes
> konstruktion, de fremtræder forøvrigt som sorte og er meget tynde så man

Hvor skal man kigge efter dem hvis man vil prøve at se dem ?
Jeg forestiller mig to tynde streger der deler skærmen i 3x 1/3-dele
(lodret). Er det rigtigt ?
Jeg må jo hellere lige se efter om det er noget der vil genere mig.

>Der er dog nogen som synes de er meget
> generende, men det må vist være et fåtal.

Det var også det jeg tænkte.......at hvis det var SÅ generende, var der jo
nok ingen der gad købe den type skærme.

MVH Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 17-05-02 11:21

Peter C wrote:

> Hvor skal man kigge efter dem hvis man vil prøve at se dem ?
> Jeg forestiller mig to tynde streger der deler skærmen i 3x 1/3-dele
> (lodret). Er det rigtigt ?

Det er snarer ved 2/7-dele og 5/7-dele og så er stregerne vandrette, de ses på
en lys ensfarvede baggrund.

> Jeg må jo hellere lige se efter om det er noget der vil genere mig.

Fornuftigt nok.

Mvh

Bruno

Fra : Peter C

Dato : 17-05-02 11:39

> Det er snarer ved 2/7-dele og 5/7-dele og så er stregerne vandrette, de
ses på
> en lys ensfarvede baggrund.

OK, tak !

MVH Peter

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-05-02 14:22

>De har lavet nogle super skærme gennem tiden, men jeg kender ikke pågældende
>model og det er et stykke tid siden jeg sidst har siddet foran en NEC så de
>kan være faldet af på den.

Jeg tror ikke NEC er blevet ringere af at væreblevet slået sammen med
verdens 3. største PC billedrørsproducent, Mitsubishi :)

Nu hedder de NEC/Mitsubishi.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Peter C

Dato : 17-05-02 16:08

> Jeg tror ikke NEC er blevet ringere af at væreblevet slået sammen med
> verdens 3. største PC billedrørsproducent, Mitsubishi :)

Nu har jeg købt en NEC MultiSync FE950+ 19" og umiddelbart må jeg give dig
ret. (har indtil videre kun haft den i 1 time)
Det er sgu en go skærm. Men OK......det skal nok også ses i lyset af at min
forrige var en 5 år gammel No-name Taiwan 17"
Når man kommer fra 1024*768 60Hz og til 1600*1200 85Hz er man jo tilbøjelig
til at lade sig imponere

Sjovt - iøvrigt - at den har et strømforbrug der er 20 W mindre end den
gamle 17"

Tak for jeres "b7"

MVH Peter

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 20-05-02 09:41

"Peter C" <mail@DETTESKALFJERNEStping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm.
> Er der nogen der har noget godt/dårligt at sige om NEC generelt ???

NEC MultiSync FE950 19" gittermaskeskærm er i en stortest i
"Alt Om Data" april 2001 kommet ind på en førsteplads blandt
8 stk 19" gittermaskeskærme i denne rækkefølge:
1)NEC, 2)ADI, 3)Sony, 4)View Sonic, 5)Philips, 6)Fujitsu Siemens,
7)Mitsubishi, 8)IBM.

Jeg har desværre ingen personlig erfaring med NEC-skærmen, da den
på mit anskaffelsestidspunkt var udsolgt.
Jeg anskaffede mig i stedet ADI-triniton-skærmen, som i virkeligheden
er en Sony-triniton-skærm, og det har jeg aldrig fortrudt.
Den er aldeles fremragende. (NEC og ADI var de eneste der fik 5
***** i testen).

Mvh
Bjarne

Fra : Peter C

Dato : 20-05-02 12:55

> [...]
> er en Sony-triniton-skærm, og det har jeg aldrig fortrudt.
> Den er aldeles fremragende. (NEC og ADI var de eneste der fik 5

Tusind tak Bjarne

Selvom jeg allerede HAR købt den, er det jo altid rart at høre at "ens lille
ny har klaret sig godt i skolen"
Jeg må se om jeg kan finde den test, så jeg kan få stivet følelsen af at
have gjort et godt køb endnu mere af

MVH Peter