Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kender nogen dette stativ?
Fra : Laura

Dato : 07-02-01 12:05

Hej!
Jeg har købt et vanguard tv-128 stativ for 550 kr.
Er det et godt køb?
Eller skal jeg skynde mig at bytte det?

hilsen Anja

Fra : Martin Franch

Dato : 07-02-01 17:02

Hej - jeg tror det er et videostativ du har købt og hvis det er, så er det
ikke særligt stabilt til fotobrug, dvs at det ikke kan holde et spejlrefleks
kamera med teler på. Du kan tjekke stabiliteten ved at sætte din længste
tele på og så prikke til objektivet mens du kigger i søgeren. Søgerbilledet
skal så helst ikke bevæge sig !
Bemærk dog at stabile stativer er tungere og dyrere...
Mvh Martin Franch

Fra : John K

Dato : 07-02-01 23:52

Hej!
Jeg har købt et vanguard tv-128 stativ for 550 kr.
Er det et godt køb?
Eller skal jeg skynde mig at bytte det?

Hvad angår stativer vil jeg anbefale dig at kigge efter Manfrotto. Det er
ikke helt billigt, men det er kvalitet.

Jeg kender ikke lige den specifikke model fra Vanguard, men det var nok ikke
lige det mærke jeg ville vælge.

Mvh

John K

Fra : Thomas Hartig Brauns~

Dato : 08-02-01 09:34

Hej Laura

Jeg købte først et Vanguard, men byttede det til et Velbon. Navnet sagde
mig intet, men det var bedre og mere stabilt og så kostede det den
behagelige udsalgspris af 379 kr. i Bingo foto (nedsat fra 799 kr, hvis
man skal tro dem selv). Så tag et kig på sådan et, med mindre dit behov
er professionelt.

Thomas

Fra : Martin Franch

Dato : 10-02-01 13:42

Hej Laura. Som én gjorde mig opmærksom på, så beskriver det naturligvis ikke
noget om stabiliteten hvorvidt det er et videostativ.
Jeg bruger selv et Gitzo 326 stativ og et Manfrotto 229 pan tilt hoved.
Stativet er opgivet til at kunne bære 10 kg udstyr. Når jeg bruger det til
macrofotografering er stativet ikke overdimensioneret....
Jeg tror nok at en bæreevne på 10 kg eller deromkring er standard for et
godt ( og dyrt ) stativ.