medicin - enorm sulten
Fra : Jan Holm

Dato : 17-05-02 07:25

hej

Vores kat der hostede har været ved dyrelægen. Det er noget
bronkitis som han fik en sprøjte for. Derudover er han nu på
loppe og ormekur. Siden han var ved dyrelægen har han været en
ædedolk ud over alle grænser. Han er kronisk sulten, tømmer
altid madskålen og gør opmærksom på når den er tom. Kan det
være medicinen der gør det. Han plejer ellers at levne og spise
lidt af gangen.

Mvh
Jan Holm

Fra : Denise

Dato : 17-05-02 07:52

Hej
Binyrebark præparater (bl.a. Prednison og Medrol) som der måske har været
i sprøjten giver øget appetit, men vel kun så længe den virker.
Loppe og ormekur ved jeg ikke noget om.
Hilsen Denise

Fra : Lene

Dato : 17-05-02 08:26

Denise wrote:

> [...]
> Binyrebark præparater (bl.a. Prednison og Medrol) som der måske har været
> i sprøjten giver øget appetit, men vel kun så længe den virker.

Hejsa...

Jeg kom faktisk til at tænke på migselv, da jeg læste dette :- ) Da jeg var
indlagt i efteråret fik jeg 500 mg binyrebarkhormon i drop dagligt i 5 dage.
Og jeg var også helt enormt sulten. Det blev ved ca 2 uger efter jeg var
færdig med kuren. Den mæthedsfornemmelse, man normalt har, var der bare slet
ikke...Lige meget hvor meget jeg spiste var jeg konstant ved at dø af
sult...Det var faktisk vildt ubehageligt, og jeg var glad, da pludselig kunne
mærke, at jeg blev mæt igen :- ))
Så som Denise skrev, hvis katten har fået noget med binyrebarkhormon i, *kan*
det måske godt være noget af det samme...
Jeg håber, at missen snart får sine normale spisevaner igen :- ))
Mange hilsner fra Lene

Fra : Jan Holm

Dato : 17-05-02 10:24

> [...]
> sult...Det var faktisk vildt ubehageligt, og jeg var glad, da pludselig kunne

Hej Lene & andre

Vi må være lidt large med mad de næste 14 dage og se om det så ikke bliver
normalt igen. Derudover er Strumph en helt ny afslappet kat med
med glimtet tilbage i sine frække øjne. Dog stadig lidt fornærmet
over at skulle til dyrelægen, huha han blev gal. Kunne man dog bare
forklare ham at det er dyrlægens skyld han nu får det bedere.

Mvh
Jan Holm

Fra : Niels Peter

Dato : 17-05-02 09:15

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Binyrebark præparater (bl.a. Prednison og Medrol) som der måske har været
> i sprøjten giver øget appetit, men vel kun så længe den virker.

Ud over Prednisonen (hvis det var det, der var i sprøjten) kan det også være
fordi katten er ved at komme sig over infektionen. De mister jo tit
appetitten helt eller delvist, når de er syge, og når de så er ved at være
oven på igen, er der jo noget at indhente ...

Hilsen, Niels Peter

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-05-02 10:09

> [...]
været
> i sprøjten giver øget appetit, men vel kun så længe den virker.

Ja men fakta er at det faktisk kan tage op til et halvt år inden
binyrerne ........selv en
"uskyldig "....prednisolonkur virker normalt ... og her snakker jeg
både ud fra mit kendskab til prednisolon til hunde og div .
prednisolonkure hos både mig og min datter ...

Smil fra Ami