Cisco 1603 ISDN Router config?
Fra : Bruno og Ketty Aages~

Dato : 16-05-02 23:14

Hejsa NG,

Jeg sidder og sætter en router (subj.) op, men det kniber med at forstå ISDN
delen af opsætningen. Jeg har fået tildelt routeren en ip-adresse, men kan
ikke rigtig komme videre... kan I hjælpe med flg:

1) Porten ISDN BRI0 (S/T) - skal den kobles til NT boksen?
2) Hvilken "isdn switch-type" skal jeg vælge?

Hvis I har flere gode råd om opsætning af SPID, CHAP/PAP m.m. vil jeg høre
om dem.

Mvh
Tonni Aagesen
<agent29@stofanet.dk>

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 17-05-02 07:31

"Bruno og Ketty Aagesen" <a@a.abc> wrote in message
> [...]
> ikke rigtig komme videre... kan I hjælpe med flg:
>
> 1) Porten ISDN BRI0 (S/T) - skal den kobles til NT boksen?
jeps

> 2) Hvilken "isdn switch-type" skal jeg vælge?
isdn switch-type basic-net3
isdn voice-call-failure 0

> Hvis I har flere gode råd om opsætning af SPID, CHAP/PAP m.m. vil jeg høre
> om dem.
authentication skal være samme som hvad den modtagene ende også vil bruge.
Typisk sættes begge op, og derefter forhandles auth.

Nomalt laver man BRI0 setup'en og derefter en DIALER 1 interface:

interface BRI0
description Physical setup for ISDN2
no ip address
no ip directed-broadcast
encapsulation ppp
dialer pool-member 1
isdn switch-type basic-net3
isdn incoming-voice modem
no cdp enable
ppp authentication pap callin
ppp multilink
!
interface Dialer1
description Setup for Dialup to The Internet-WOL
ip address negotiated
no ip directed-broadcast
no ip proxy-arp
ip nat outside
encapsulation ppp
no ip split-horizon
dialer remote-name USERNAMEHERE
dialer pool 1
dialer idle-timeout 60
dialer string TLFNUMMERHERE class DialClass
dialer hold-queue 10
dialer load-threshold 50 either
dialer-group 1
compress stac
pulse-time 0
no cdp enable
ppp authentication pap callin
ppp pap sent-username USERNAMEHERE password 7 PASSWORDHERE
ppp multilink

Evt skal du også sætte NAT op.

HTH
Martin Bilgrav

Fra : C D

Dato : 17-05-02 23:20

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote in message

> [...]
> no cdp enable
> ppp authentication pap callin
> ppp pap sent-username USERNAMEHERE password 7 PASSWORDHERE

Halløjsa !

der mangler lige en :
dialer-list 1 protocol ip permit
der skal ind i global