TAB-funktion i Access
Fra : Nis Hartvith

Dato : 07-02-01 11:47

Hej
Kan man i Access 2000 når indtaster i et tekst eller notat felt bruge
TAB-funktionen så den virker på samme måde som i Word. Altså indsætter et
fast mellemrum???

Det skal bruges i sammenhæng med en indkøbsdatabase som puliceres i HMTL
hvor der i et tekstfelt tastes nogle priser på varer. Eks:

Viskelæder 2,50
Blyanter 3,25

mvh
Speednissen

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 07-02-01 13:55

"Nis Hartvith" <speednissen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal bruges i sammenhæng med en indkøbsdatabase som puliceres i HMTL
> hvor der i et tekstfelt tastes nogle priser på varer. Eks:

Det er en meget dårlig ide at indtaste både tekst og pris i samme felt i
Access! Indtast de to ting i hvert sit felt, og sæt den dertil beregnede
formular op, så beløbs-feltet følger lige efter tekstfeltet, i
tabulator-rækkefølgen.

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-01 13:58

"Nis Hartvith" <speednissen@hotmail.com> skrev:

>Kan man i Access 2000 når indtaster i et tekst eller notat felt
>bruge TAB-funktionen så den virker på samme måde som i Word.
>Altså indsætter et fast mellemrum???

Det er muligt at man kan få den til det, men jeg vil stærkt fraråde
det.

>Det skal bruges i sammenhæng med en indkøbsdatabase som
>puliceres i HMTL hvor der i et tekstfelt tastes nogle priser på
> [...]

Brug to felter i stedet - et til navnet ("Viskelæder" og
"Blyanter") og et til prisen (2,50 og 3,25). Husk på at i HTML
fortolkes et vilkårligt antal mellemrum/tabulator/linjeskift som ét
mellemrum - ikke mere. Du kan lave flere mellemrum med &nbsp; - men
det er ikke godt til at lave kolonneopstillinger med. Brug tabeller
i stedet for.

Spørg i HTML-gruppen hvis du har brug for hjælp til at lave
tabelopstillingen (<news:dk.edb.internet.webdesign.html>)

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)