udtræk fra database
Fra : Thomas

Dato : 16-05-02 22:33

Hejsa
jeg er rimelig ny indenfor PHP - så i må lige bære over med mig
hvis det er et simpelt spørgsmål.

Hvordan skriver man en besked hvis der ikke er nogen resultater i
ens udtræk?.

i ASP er det f.eks.

if record.EOF then
response.write "Der var ingen resultat"
end if

Hvordan gør man i PHP

På forhånd tak

THomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 16-05-02 22:43

On Thu, 16 May 2002 21:32:32 +0000 (UTC), Thomas wrote:

>Hvordan skriver man en besked hvis der ikke er nogen resultater i
>ens udtræk?.

Er ikke klar over om det er den mest korrekte/nemmeste måde, men
nedenstående virker fint.

$hent=mysql_query("SELECT noget FROM en tabel") OR DIE ("Der var ikke
noget i tabelen") ;

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 16-05-02 23:25

Michael Gandrup Vendelbo skrev:

> Er ikke klar over om det er den mest korrekte/nemmeste måde, men
> nedenstående virker fint.
>
> $hent=mysql_query("SELECT noget FROM en tabel") OR DIE ("Der var ikke
> noget i tabelen") ;

mysql_query "dør" ikke bare fordi en SELECT-kommando ikke returnerer
nogen rækker. Den dør, hvis SELECT-kommandoen er forkert (pga. forkert
syntaks, f.eks.).

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 16-05-02 23:42

On Fri, 17 May 2002 00:25:04 +0200, Jonas Koch Bentzen wrote:

>mysql_query "dør" ikke bare fordi en SELECT-kommando ikke returnerer
>nogen rækker. Den dør, hvis SELECT-kommandoen er forkert (pga. forkert
>syntaks, f.eks.).

Om med forkert syntaks menes også hvis tabel navn nu er forkert ik'?
(Sådan virker min ihvertfald)

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-05-02 08:29

Michael Gandrup Vendelbo skrev:

> Om med forkert syntaks menes også hvis tabel navn nu er forkert ik'?
> (Sådan virker min ihvertfald)

Jo.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : SkedePede

Dato : 19-05-02 14:36

Så er det vel:

$get = mysql_query("SELECT * FROM tabel ORDER BY noget");
$tal = mysql_num_rows($get);
if(!$tal) {
print "Der var ikke noget i tabellen";
}

!

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 16-05-02 23:22

Thomas skrev:

> [...]
> hvis det er et simpelt spørgsmål.
>
> Hvordan skriver man en besked hvis der ikke er nogen resultater i

<?php
require_once("DB.php");

$db = DB::connect("mysql://bruger:adgangskode@localhost/database");

$resultat = $db->query("SELECT id FROM sider");

if ($resultat->numRows() == 0) {
echo "Ingen resultater.";
}
?>