netværk på eet kobberpar ?
Fra : Sørensen

Dato : 16-05-02 21:49

Jeg skal have noget netværk til en bygning 200 meter væk.
Der er i øjeblikket et ledig kobberpar derover (parsnoet) er der nogen
mulighed for at bruge det til noget ? evt. halv duplex 10 m.bit ?
Jeg har kun brug for 1 m.bit og jeg kunne jo bare købe noget trådløs til
2700- eller grave noget coax-kabel ned men jeg ville hellere bruge det der
er.

VH.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-02 22:06

"Sørensen" <no@i.dont> wrote in message

> [...]
> 2700- eller grave noget coax-kabel ned men jeg ville hellere bruge det der

En eller anden SDSL router i hver ende?

Fra : Arne Keller

Dato : 17-05-02 05:32

On Thu, 16 May 2002 23:05:57 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Sørensen" <no@i.dont> wrote in message

>En eller anden SDSL router i hver ende?

Det er en oplagt mulighed, det kan du få mere end 2 Mbps ved at koble
2 SDSL routere ryg mod ryg.

En anden mulighed kan være at få fat i et par gamle baseband modems,
dem kan du sikkert få meget billigt. Dette kræver dog at du har
routere med V.35 port.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-02 22:10

> [...]
> Der er i øjeblikket et ledig kobberpar derover (parsnoet) er der nogen
> mulighed for at bruge det til noget ? evt. halv duplex 10 m.bit ?

Du kan ikke kører ethernet over eet par.

Men det er et meget godt spørgsmål. Men der må selvfølgelig være en løsning.
Det ser jeg også frem til, at nogen kan svare på. Men jeg ville tro man kan
bruge noget access udstyr som SDSL eller noget, til sådanne ting..

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 17-05-02 12:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Du kan ikke kører ethernet over eet par.

Long-Reach Ethernet:

http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/si/casi/ca2900lr/index.shtml

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Sørensen

Dato : 17-05-02 12:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev > Men det er et
> [...]
kan
> bruge noget access udstyr som SDSL eller noget, til sådanne ting..

Jeg prøvede lige med 2 ADSL-modem ryg mod ryg, men de ville ikke rigtigt
syncronisere.
Men måske 2 speedstreem 2601 ryg mod ryg ???.
Kan De regulere ned under 10 m.bit på Wan-siden ?.

vh.
Sørensen

Fra : complex@pc.dk

Dato : 17-05-02 05:16

du kan bruge 2 short hold modems
(modem til direkte forbindelse)
det virker

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.