Episode II holder ikke ? *INGEN SPOILER*
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 16-05-02 19:44

http://www.suntimes.com/output/ebert1/cst-ftr-ebert10.html

Selvfølgelig skal jeg da se den imorgen, alligevel.

Bare en skam, at vi ikke kan se den digitalt projekteret, herhjemme.

Og så tyder det på, at Lucas stadig foretrækker meget banal dialog, og ikke
har ordentlig følelse, med kærlighedsscenerne.

Hvis bare Irwin Kershner kunne have instrueret den.....

Thomas

Fra : Torben Simonsen

Dato : 17-05-02 01:03

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:

> Bare en skam, at vi ikke kan se den digitalt projekteret, herhjemme.

Hvorfor?

--
-- Torben.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-05-02 09:11

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Fordi den vil se SÅ meget bedre og pænere ud, hvis vi ku se den digitalt.

Filmen er skudt digitalt.

Thomas

Fra : Tenzel Kim

Dato : 17-05-02 13:12

Thomas Mouritsen wrote:

> Fordi den vil se SÅ meget bedre og pænere ud, hvis vi ku se den digitalt.
>
> Filmen er skudt digitalt.

Er du sikker på at den ville se pænere ud? Personligt syntes jeg f.eks.
at computeranimerede film bliver meget dårligere af at se dem på et 100
hertz tv da linjerne bliver alt for tydelige og gør filmene mere
mekaniske og mindre organiske i looket. Den skarphed man fik ud af at
vise dem på et bedre tv gik med andre ord tabt i oplevelsen efter min
mening.

Nu har jeg ikke set ren digital projection, så jeg skal ikke kunne sige
om det samme kan tænkes at gøre sig gældende her men vil da heller ike
udelukke det.

Tenz.
http://www.tvshowboards.com/movies/

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-05-02 14:58

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at den ville se pænere ud?

Prøv at læse Roger Ebert's notits til Episode II.

Anden gang han så filmen, var det digitalt.

http://www.suntimes.com/output/eb-feature/cst-ftr-ebert14.html

Fra : Torben Simonsen

Dato : 17-05-02 18:46

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:

> "Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi den vil se SÅ meget bedre og pænere ud, hvis vi ku se den digitalt.

Jeg ville hellere sige det lidt mere forsigtigt: Den ville måske
se lidt mindre ringe ud, end den gør på film.

> Filmen er skudt digitalt.

Det ved jeg. Han er ikke rigtig klog, ham Lucas.

--
-- Torben.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-02 08:45

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:

> Og så tyder det på, at Lucas stadig foretrækker meget banal dialog, og ikke
> har ordentlig følelse, med kærlighedsscenerne.

En række scener mellem hvor en forelsket, uerfaren teenagedreng, der
er mere soldat end taler, udtaler sig om sin kærlighed? De _skal_ være
banale.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : NN

Dato : 17-05-02 15:28

> Bare en skam, at vi ikke kan se den digitalt projekteret, herhjemme.

Men når den så kommer på DVD, så bliver det da klasse, eller hur?

Mvh Martin Sjøstrand