T68 eller Nokia 7650???
Fra : Anja

Dato : 16-05-02 18:16

Hejsa

Jeg står i den situation og overvejer, om jeg skal købe en Ericsson T68,
eller om jeg skal vente til at Nokia 7650 kommer ud på markedet. Derfor vil
jeg høre om folk der har erfaringer med en T68, og af folk der synes jeg
skal vente til Nokia'en kommer ud.

Mit krav til en mobiltelefon, er at jeg godt kan lide at den er lille, idet
jeg har en 8210 nu, og jeg er derfor ikke meget for at den bliver meget
større, og det gør jo den nye Nokia men tilgengæld har den mange fede
features.

Hvad synes i? Ericsson T68 eller Nokia 7650?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Anja

Fra : BorreBoy

Dato : 16-05-02 18:40

"Anja" <netkatten@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> features.
>
> Hvad synes i? Ericsson T68 eller Nokia 7650?

Jeg er vildt glad for min T68'er; men jeg kender jo heller ikke Nokia'en.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-02 18:56

On Thu, 16 May 2002 19:15:34 +0200, "Anja" <netkatten@e-box.dk> wrote:

>Jeg står i den situation og overvejer, om jeg skal købe en Ericsson T68,
>eller om jeg skal vente til at Nokia 7650 kommer ud på markedet.

Legede lidt med 7650 på NTI messen på Nokias stand i tirsdags. Jeg
kunne aldrig drømme om at købe den, for jeg vil ikke bruge penge på en
telefon med noget så unødvendigt som et kamera. Og så skal man lige
bemærke, at der ikke kommer car-handsfree til den! Den er lidt klodset
i det, synes jeg.

T68 er lille og elegant, og med et godt display og i god SonyEricsson
kvalitet.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Anja

Dato : 16-05-02 19:22

Jeg tror heller ikke, at jeg får brug for det kamera.
Bortset fra at Nokia 7650'ern har et kamera. Kan de begge telefoner så
stortset det samme?

Fra : Anders HJ

Dato : 16-05-02 20:23

> Jeg tror heller ikke, at jeg får brug for det kamera.
> Bortset fra at Nokia 7650'ern har et kamera. Kan de begge telefoner så
> stortset det samme?

Det ser ud til at det stort set er det samme. T68 er vist lidt mindre og
lettere i det, men jeg må ellers sige at 7650 er meget mere handy end jeg
havde regnet med.
Men som sagt, funktioner som det inbygede kamera tror jeg ikke de fleste har
brug for (jeg har i hvertfald ikke). T68 kan også udbygges med et kamera
hvis man SKAL have den funktion (og så kan det tages af så det ikke bliver
ridset af at ligge i lommen).

Jeg er meget glad for min T68, men hvis jeg skulle købe mobil i dag ville
jeg nok tjekke alle modellerne ud. Men da jeg skulle skifte mobil var der
ligesom ikke så meget andet end T68 der kunne imponere mig.

Anders

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-05-02 21:30

"Anja" <netkatten@e-box.dk> wrote in message
> [...]

> features.
>
> Hvad synes i? Ericsson T68 eller Nokia 7650?

Jeg vil mene at Nokia 7210 er langt tættere på T68 end Nokia 7610'eren er,
både med hensyn til vægt/dimensioner og features.

http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/7210/

Hvis du ikke gider vente på 7210'eren, og dermed køber en T68'er, så sørg
for at det bliver en T68i'er.

Personligt har jeg selv en N8850, en N6510 og en T68'er.

Min favorit blandt disse er 6510'eren, fordi....den er lille, handy,
FM-radio, GPRS, osv.
Radio'en troede jeg absolut aldrig jeg ville få brug for, men den er faktisk
utrolig handy at have når man lige står og venter på noget og keder sig
lidt.

--
Mvh Henrik.

Fra : Anja

Dato : 16-05-02 21:56

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke gider vente på 7210'eren, og dermed køber en T68'er, så sørg
> for at det bliver en T68i'er.

Mange tak for jeres svar indtil videre. Hvorfor skal man søge for, at det er
en T68i'er. Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men hvad er egentlig
forskellen på en Ericsson T68 og en T68i'er (bortset fra udseendet)?

/Anja

Fra : Anders Hal

Dato : 16-05-02 23:53

> [...]
> en T68i'er. Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men hvad er egentlig
> forskellen på en Ericsson T68 og en T68i'er (bortset fra udseendet)?

t68i er født med MMS...

Jeg prøvede Nokia 7650 da Nokia havde noget præsentation i Øksnehallerne.
Den var stor, klodset og klappen var besværlig... Hvis du kan vente til
efteråret kommer Nokia 7210 på markedet... Den har både MMS og Java
indbygget... Det er fedt!!

// Hal
(Som er glad for sin t68i - kunne ikke vente på 7210 :)

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-05-02 03:53

> [...]
>en T68i'er. Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men hvad er egentlig
>forskellen på en Ericsson T68 og en T68i'er (bortset fra udseendet)?

Nokia 7650 er helt sammnelignelig med T68 - det svarer lidt til at
smmenligne en lille sportvogn med en staion car.

T68 har ALT, hvad der kan proppes i en mobil idag på nær et kamera.

Den er lille, let og handy.

Nokia 7650 bliver mere end PDA agtig mobil med kamera i.
Den kommer til at veje tæt på det dobbelte af T68i - 155 gram imod
T68's 82 gram.
7650 bliver også meget mere klodset end T68 - den er 2-3 cm højere, 1½
cm tykkere, og 2-3 cm bredere - de kan slet ikke sammnelignes.

Nokia 7210 kommer om 2-3 måneder, og er snarere den du kan sammneligne
med T68 - den får 4000 farver i skærmen imos T68's 256 farver.
Men det sjove er, at flere jeg kender, der har haft N7210 i hånden
siger, at farverne er DÅRLIGERE end på T68 !
De virker mere blege - hvad hjælper det så, at den har 4000 af dem ?

Forksllen på T68 og T68i er, at Ericsson midt i produktionen af T68
fusionerede med Sony, og dermed var der grundlag for at lave en
afløser for T68 med det fælles sony-ericsson logo på.
T68i er MEGET mere vellykket end T68.
Den er i et frisk sølv-hvidt design, den har fået forbedret blåt lys i
knapperne, bedre taster og bedre standbytid.

Indvendigt er den mere avanceret end T68 - med flere funktioner.
Men T68 bliver ved en software opdateirng der kan fås i sluttten af
denne måned 100% magen til T68i - således, at den KUN bliver det
udvendige, der til forskel.

Men T68i er som sagt MEGET flottere end T68 - især piger er vilde med
mintblå/sølvhivde design !

Den koster godt nok 4000 kr - men tro mig, den er hver en krone værd.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Fischer

Dato : 17-05-02 05:07

> Den koster godt nok 4000 kr - men tro mig, den er hver en krone værd.

Er den det?
Også hvis jeg bare skal bruge den til at ringe til min mor en gang imellem?

> - især piger er vilde med mintblå/sølvhivde design !

Er det derfor den er 4k værd?

*Fischer

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-05-02 14:33

>Er den det?
>Også hvis jeg bare skal bruge den til at ringe til min mor en gang imellem?

Nej, hvis kun du ringer din mor op, så kan du godt nøjes med en Nokia
3210 :)

>Er det derfor den er 4k værd?

Jep......det er k.sse tyv uden lige :)

Hvis du har den i i lommen, tror de du er begejstret for dem - og flot
viser dine mandige 10,1 cm frem, hvis du tager den op og viser den,
skriger de af ren fryd og glæde over dens stivhed, mangel på kruming
og skinnende look :)

Så får du ikke mere for den 2-øre........
-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Anja

Dato : 17-05-02 09:18

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Men T68 bliver ved en software opdateirng der kan fås i sluttten af
> denne måned 100% magen til T68i - således, at den KUN bliver det
> udvendige, der til forskel.

Kommer software opdateringen til at koste noget? Hvis ja hvor meget sådan
ca.?

/Anja

Fra : Anja

Dato : 17-05-02 09:25

Hej igen igen

Er der allerede nogen der har afprøvet 7210?? Hvis der er nogen der har det
vil jeg meget gerne have deres respons på denne mobiltelefon.
Hvad kommer den til at koste?

Angående T68 - kan man blandt andet godt få animerere screensaver til den?

/Anja

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-05-02 12:16

> [...]

>Er der allerede nogen der har afprøvet 7210?? Hvis der er nogen der har det
>vil jeg meget gerne have deres respons på denne mobiltelefon.

Jeg prøvede den på CeBIT i marts. Farverne var lidt blege, og menuerne
var ikke så hurtige, som normalt hos Nokia. Nu var det en prototype, så
det vil jeg ikke lægge så meget i. Displayet i T68 var heller ikke for
kønt på CeBIT året før.

I forhold til T68 har 7210 ikke Bluetooth og e-mail program. Til gengæld
har den Java, hvad T68 ikke har. Med Java kan man lægge programmer ned i
mobilen fx en e-mail klient.

Nokia siger, at 7210 kommer til at koste, lidt mere end 8310 da den blev
introduceret. Dvs noget i retning af kr. 4500-5000 uden abo.

Jeg er selv i tvivl, om jeg skal skifte min T68m ud med en 7210, når den
kommer. Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at lægge egne programmer
i mobilen (jeg er programmør). Men jeg kunne også tænke mig et Bluetooth
headset, når de falder lidt i pris.

>Angående T68 - kan man blandt andet godt få animerere screensaver til den?

Kun i T68i eller en opdateret T68m.

Peter

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-05-02 14:28

>Kommer software opdateringen til at koste noget? Hvis ja hvor meget sådan
>ca.?

Iflg Sony-ericsson bliver denne update gratis
-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Anders HJ

Dato : 18-05-02 23:27

> Men T68i er som sagt MEGET flottere end T68 - især piger er vilde med
> mintblå/sølvhivde design !

Det er vel smag og behag. Den er bestemt kønnere end guldmodellen, men jeg
er nu ret vild med den grå T68. Jeg synes de har fjernet mange af de kurver
i det nye design som gjorde den oprindelige T68 så elegant.

Anders

Fra : Christian Larsen

Dato : 23-05-02 18:12

Hej.

Jeg er meget uenig i med farverne. De er væsentligt bedre i 7210'eren end i
T68, hvor farverne ligner dem man ser på "gamle afvaskede fodboldtrøjer",
undskyld udtrykket!. Derudover vil det da altid være bedre med 4096
farvenuancer end bare 256. Tænk bare på din PC, hvis du kun kørte i 256!
4096 er da en klar forbedring.
Men det er jo naturligvis min mening.

mv.h.
Christian.