Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-700UZ
Fra : Michael

Dato : 16-05-02 15:59

Jeg overvejer lidt at anskaffe mig et Olympus C-700, bla. pga. dens
store optiske zoom. Men jeg har hørt at billedkvaliteten på dette
kamera er af middelmådig kvalitet, er det korrekt?
Jeg er begynder på fotoområdet, men har stor interesse i at tage
billeder på lidt højere niveau.

Fra : Mich@el

Dato : 16-05-02 18:43

Hej Michael

Michael wrote:

> [...]
> kamera er af middelmådig kvalitet, er det korrekt?
> Jeg er begynder på fotoområdet, men har stor interesse i at tage

Til prisen på ca. 5.000 kr, er der tale om et særdeles godt køb.
Billederne er af absolut høj kvalitet.

Kameraet er rimeligt nemt for en nybegynder, selv om det kan utroligt
meget. I starten kører man bare med auto indstilling, og som man lærer
mere og mere, kan man begynde at bruge alle kameraets funktioner.

Jeg har selv forgængeren, Olympus Camedia C-2100UZ, med 10 x zoom.

10 x optisk zoom, når man har prøvet det, så kan man ikke forstå at man
har kunnet leve med 3 x zoom.

Læs mere om kameraet her:
http://www.digit.no/Tester/OlympusC700/olymp_700_intro.htm

Mvh.
Michael

Fra : jesper

Dato : 17-05-02 13:36

> Hej Michael

hej
jeg har brugt app. i et stykke tid er er godt tilfreds med det i dagslys.
jeg synes ikke det er så godt til aften og nat billeder. Du kan se billeder
http://hjem.get2net.dk/lomgrafi/fly , hvis du ser billederne OY-KBA og
OY-KBI kan du se lidt af kvaliteten.
jesper

Fra : jesper

Dato : 17-05-02 13:40

"jesper" <hammerfest@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg har brugt app. i et stykke tid er er godt tilfreds med det i dagslys.
> jeg synes ikke det er så godt til aften og nat billeder. Du kan se

Unskyld adr. er http://hjem.get2net.dk/lomografi/fly/index.htm
jesper

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-02 21:31

> [...]
> mere og mere, kan man begynde at bruge alle kameraets funktioner.
>
> Jeg har selv forgængeren, Olympus Camedia C-2100UZ, med 10 x zoom.

Det er ikke korrekt at C 2100 UZ er en forgænger, det er kommet på markedet
ca. et år før C 700 UZ men de to kameraet er begge på markedet.
C2100 UZ har flere gange her i vinter og forår været annonceret til godt
4500 kr. det er et meget godt tilbud.
Det er lidt større end 700 UZ, men det er fordi det har optisk
billedstabilisator som er en god hjælp til at undgå rystede billeder.
Zoom og chip har samme data på de 2 modeller, jeg har set mange anmeldelser
og de er alle meget begejstrede for optikken som har meget lille fortegning
selv i zoomens yderpositioner.
Mange digitalkameraer har billedstabilisator, men det er ofte digital,
herved bruger man en del af sin opløsning så et kamera der betegnes som 2,1
megapixel kun udnytter ca. 1700 til billedet, resten bruges til
stabilisering.
Jeg bruger selv C-2100 UZ og er meget begejstret over billedkvaliteten, hold
dig til optisk zoom, digital er ikke ret meget værd, du kan lige så godt
beskære billederne hjemme.

Hilsen Aksel

Fra : Michael Peuker

Dato : 18-05-02 11:45

C 700 UZ har fået en efterfølger som hedder C 720 UZ
Det er på 3,0 Megapixel, og på 8X Zoom (optisk)
Læs merer her http://www.dpreview.com/news/0205/02050803olyc720uz.asp

Michael

Fra : Viggo Poulsen

Dato : 18-05-02 19:44

Hej
En lille korrektion:
C2100UZ er nu et udgået produkt fra Olympus (Forstå det, hvem der kan).
mvh. Viggo Poulsen (bruger naturligvis C2100UZ)

Fra : Thf

Dato : 18-05-02 19:18

> [...]
>kamera er af middelmådig kvalitet, er det korrekt?
>Jeg er begynder på fotoområdet, men har stor interesse i at tage
Kig her.....
http://home13.inet.tele.dk/thf/photo.htm

Natur 1 og demo, er taget med et C 700.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Michael

Dato : 19-05-02 11:13

Tak for de mange svar. Jeg fandt i fredags ud af, at 720 kommer på
markedet, og undersøgte straks nettet for info. Der fandt jeg nogle
info på Olympus europæiske side, og ringede straks til Olympus
Danmark, for at få flere info. Her fik jeg fat i en gnaven kvinde, der
ikke engang kunne sige, om de har tænkt sig at importere det til
Denmark!!??

Det slog mig ikke ud, så jeg undersøgte vores nabolande, og fandt
faktisk et par netbutikker (bla. www.cyperphoto.se), der allerede har
annonceret det til salg i løbet af sommeren. I den forbindelse:
Skal man betale moms, afgifter osv., hvis man køber kameraet via en
svensk netbutik? Og hvordan er det med garanti på tværs af
landegrænserne?

Et lille tillægsspørgsmål: Ifølge priserne i USA, bliver det nye
kamera ca. 20% dyrere i forhold til C-700. Vil den større megapixel og
den mindre zoom kunne opveje merprisen i mit tilfælde (se kundskaber i
den første tråd)?

Med venlig hilsen
Michael

Fra : ArJo

Dato : 19-05-02 16:33

In article <ad2e1bb7.0205190212.62de8ac1@posting.google.com>,
elvis@worldonline.dk says...
> [...]
> Danmark, for at få flere info. Her fik jeg fat i en gnaven kvinde, der
> ikke engang kunne sige, om de har tænkt sig at importere det til

Hej
Jeg fik via en email fra Olympus DK også besked på, at 720UZ højst
sandsynlig IKKE kom til Danmark.
Damned.... Og hvorfor har Olympus da også stoppet produktionen af 2100
UZ?? Kanon lækkert kamera, som også vi dødelige har råd til at betale.

ArJo

Fra : Niels Sloth

Dato : 27-05-02 07:31

Lige en lidt sen opfølgning: Jeg har haft 2100 UZ i et år nu, mest til
biologiske billeder, og er yderst tilfreds. Jeg har lagt mine billeder
www.biopix.dk , prøv evt. at kig.

Jeg har en 1,8x teleforsats (B-300) og en standard makro x2 nærlinse,
begge dele bruger jeg meget.

Mvh. Niels